Marokko: sancties voor 110 overheidsagenten
Slechts enkele dagen na de instructies van Koning Mohammed VI heeft het ministerie van Binnenlandse zaken tientallen overheidsagenten ontslagen.
12 augustus 2018 - 15:20 - Marokko
Koning Mohammed VI is al enkele weken in het noorden van Marokko en heeft zijn ontevredenheid geuit over de trage ontwikkeling van de regio.
Een onderzoek werd onder meer gestart naar vier gemeentevoorzitters in de provincie Chefchaouen. De vier ambtenaren mogen het land niet verlaten en zullen in de komende dagen naar verwachting worden vervangen.
Volgens een bron van lesiteinfo weten de vier gemeentevoorzitters dat ze zich in de komende weken zullen moeten verantwoorden voor "ernstige fouten" in het beheer van hun gemeenten.
Koning Mohammed VI had op woensdag 1 augustus verrast door minister Mohamed Boussaid van Economie en Financiën te ontslagen. De bewindsman werd tijdelijk vervangen door Abdelkader Amara.
Lees meer
Slechts enkele dagen na de instructies van Koning Mohammed VI heeft het ministerie van Binnenlandse zaken tientallen overheidsagenten ontslagen.
Het Marokkaanse ministerie van Binnenlandse zaken heeft besloten op 76 gemeentevoorzitters en regionale en provinciale verantwoordelijken te ontslagen voor "professionele fouten".
Na het verrassende ontslag van minister Mohamed Boussaid van Economie en Financiën enkele weken geleden door Koning Mohammed VI, vrezen meerdere andere ministers en...
De opening door het openbaar miniserie van een meldpunt voor de bestrijding van corruptie in Marokko werpt zijn vruchten af.
Marokko werd enkele weken geleden opgeschud door twee politieke aardbevingen waarbij meerdere ministers en bijna 200 overheidsagenten en plaatselijke verantwoordelijken werden...