Al Hoceima heeft eindelijk een kankerinstituut
Het kankerinstituut in Al Hoceima is sinds vorige week terug open. Het ziekenhuis werd volledig gerenoveerd.
20 mei 2017 - 22:30 - Marokko
Oujda krijgt eindelijk een kankerinstituut. Prinses Lalla Salma lanceerde donderdag de bouwwerken van het nieuw ziekenhuis.
Het regionaal kankerinstituut zal plaats bieden aan meer dan 2000 patiënten per jaar en zal verantwoordelijk zijn voor kankerpatiënten in de regio Oriental.
Het instituut zal als onderdeel van het universitair ziekenhuis Mohammed VI in Oujda een afdeling radiotherapie, hematologie en kinderoncologie met vijftig bedden krijgen.
Er komen ook vier operatiekamers, een intensive care afdeling met tien bedden en een transplantatie eenheid van vier bedden, een dagziekenhuis met vijftien stoelen voor volwassenen en vijf voor kinderen, een poliklinische eenheid, tien spreekkamers en twee behandelkamers.
In totaal zal het nieuw kankerinstituut een investering van 200 miljoen dirham vergen, waarvan 70 miljoen dirham voor apparatuur. De werken zullen binnen een dertigtal maanden klaar zijn.
Lees meer
Het kankerinstituut in Al Hoceima is sinds vorige week terug open. Het ziekenhuis werd volledig gerenoveerd.
In de villa van de voormalige Marokkaanse parlementariër van de Istiqlal partij, Zine El Abidine Houass, werd enkele dagen geleden 170 miljoen dirham gevonden. Op zijn...
Koning Mohammed VI heeft woensdag een nieuw ziekenhuis met 250 bedden ingehuldigd in Salé.
De DGSN heeft de inbeslagneming van 200 miljoen dirham bij een voormalig Kamerlid in Had Soualem ontkend.
In het noorden van Marokko wordt al maanden tegen de autoriteiten geprotesteerd. Een van de eisen is een betere gezondheidssector. De regering heeft als gevolg besloten om...