7 januari 2020 - 14:00 - Marokko
Chefchaouen in het noorden van Marokko is de meest "instagramable" stad maar dreigt ten onder te gaan vanwege het massatoerisme en het gedrag van selfie-seekers.
De hashtag "Chefchaouen" werd in 620.000 publicaties op Instargam gebruikt en de populariteit van de blauwe stad blijft snel groeien.
Tientallen influencers, bloggers en backpackers bezoeken dagelijks de stad, ongeacht het seizoen, om de opvallende blauwe trappen te beklimmen schrijft The Daily Mail.
Experts zijn het er echter over eens dat er een echt risico bestaat voor de kleine stad vanwege het groot aantal toeristen. De reisgids Fodor noemt Chefchaouen bij de "door Instagram verwoeste plaatsen". Meerdere andere reisprofessionals en bloggers uitten dezelfde zorgen.
In Chefchaouen is de bevolking echter zeer tevreden met het succes van hun stad, zoals Youssef Khan, een inwoner, aan het blad bevestigde.
Marokko schrapt douanerechten op Turkse importen
Hakim Ziyech weigert miljoenenvoorstellen uit Golf
Marokkaanse en Nederlandse vrouwen sterven door explosie in Spaanse bar
Tetouan sluit vieze fastfoodzaken
Weer vrouw aangerand op straat in Tanger: publieke woede groeit
Vijgcactus in Marokko is onbetaalbare luxe geworden
Tetouan sluit vieze fastfoodzaken
Weer vrouw aangerand op straat in Tanger: publieke woede groeit
Vijgcactus in Marokko is onbetaalbare luxe geworden
Zwemverbod in Marokkaanse rivieren na dodelijke ongevallen
Spaanse hotelreus breidt fors uit in Marokko
Vakantiedroom in Noord-Marokko spat uiteen
Graafmachines slopen illegale kramen in Al Hoceima
Gendarmerie Nador voorkomt verkoop bedorven vlees