27 juni 2012 - 12:30 - Economie
Médiamétrie, Franse specialist in mediastudies, heeft een 28%-belang verworven in de Marokkaanse groep van publieke omroepmeting MarocMétrie. Deze was tot nu toe in handen door het CSA instituut.
De Franse groep dat nu een 62%-belang bezit in MarocMétrie, wordt meerderheidsaandeelhouder van de Marokkaanse groep, dat nog steeds gedeeltelijk eigendom blijft van het CSA-instituut en LMS-CSA, specialist in marktstudies in Marokko.
Gevestigd in Casablanca, zorgt MarocMétrie voor de meting van de kijkcijfers in heel Marokko. De groep haalde een omzet van 25,4 miljoen dirham in 2011.
Racisme in België live op televisie onthuld
Ongelooflijke comeback: Marokko Afrikaans kampioen zaalvoetbal!
Nieuwe baan voor Tarik Sektioui
Anti-Amazigh racisme teistert Marokkaanse voetbal
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?