27 juni 2012 - 12:30 - Economie
Médiamétrie, Franse specialist in mediastudies, heeft een 28%-belang verworven in de Marokkaanse groep van publieke omroepmeting MarocMétrie. Deze was tot nu toe in handen door het CSA instituut.
De Franse groep dat nu een 62%-belang bezit in MarocMétrie, wordt meerderheidsaandeelhouder van de Marokkaanse groep, dat nog steeds gedeeltelijk eigendom blijft van het CSA-instituut en LMS-CSA, specialist in marktstudies in Marokko.
Gevestigd in Casablanca, zorgt MarocMétrie voor de meting van de kijkcijfers in heel Marokko. De groep haalde een omzet van 25,4 miljoen dirham in 2011.
Trucs van dieven die je moet kennen als je via Spanje reist
Marokkaanse gepensioneerden mogen maximaal drie maanden naar Marokko
Kopje koffie? Tot 90 dirham in Marokko...
Yassine zoekt stage: van 800 afwijzingen naar viraal succes
Ophef in Nador: gebakjes met glassplinters
Polisario antwoordt aan Koning Mohammed VI
Marokko breekt exportrecord voor asperges, België nr 1 klant
Fiscus Marokko start jacht op onbebouwd grond
Marokkaanse vastgoedsector in diepe crisis, verkopen kelderen dramatisch
Olijfolie: Marokko lacht, Spanje huilt
Russische delegatie naar Marokko voor nieuwe deals
Digitale bankgigant Revolut strijkt neer in Marokko
Beurs Marokko in de lift, dirham strijdend tegen euro
Extra geld voor Marokkaanse ambtenaren