27 juni 2012 - 12:30 - Economie
Médiamétrie, Franse specialist in mediastudies, heeft een 28%-belang verworven in de Marokkaanse groep van publieke omroepmeting MarocMétrie. Deze was tot nu toe in handen door het CSA instituut.
De Franse groep dat nu een 62%-belang bezit in MarocMétrie, wordt meerderheidsaandeelhouder van de Marokkaanse groep, dat nog steeds gedeeltelijk eigendom blijft van het CSA-instituut en LMS-CSA, specialist in marktstudies in Marokko.
Gevestigd in Casablanca, zorgt MarocMétrie voor de meting van de kijkcijfers in heel Marokko. De groep haalde een omzet van 25,4 miljoen dirham in 2011.
Conflict Israël-Hamas overschaduwt Joodse feestdagen in Marokko
Scarlett Johansson in Tanger voor bruiloft
Marokko: controverse over prijzen Ryanair zwelt aan
Chaos op concert Marwan Khoury in Casablanca
Verpleger in Marrakech beschuldigd van seksueel misbruik patiënte
Dit zijn de geplande of in aanbouw zijnde snelwegen in Marokko
Marokko: stijging prijs gasfles, wanneer?
Marokko zet belangrijke stap in flexibilisering dirham
Luchtvaartindustrie: Marokko concurreert met Europese reuzen
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s