11 september 2012 - 22:18 - Economie
De Nationale Investeringsmaatschappij SNI gaat haar 50%-belang in de groep Bimo verkopen aan de Amerikaanse Kraft Foods, dat hierdoor de enige aandeelhouder van Bimo wordt.
SNI, die haar terugtrekking uit een aantal van haar dochterondernemingen verderzet, heeft reeds een overeenkomst ondertekend om haar belangen in Bimo te verkopen voor 1,31 miljard dirham.
Bimo, biscuiterie opgericht in 1981 en marktleider in Marokko met merken als Merendina, Tonik, Tagger, Tango en Golden, telt 1400 medewerkers en twee fabrieken in Casablanca. De groep die ONA had aangesloten in 1999, haalde een omzet van 831 miljoen dirham in 2011.
Na de verkoop van haar belangen in Lesieur-Cristal aan de Franse Sofiproteol voor 1,3 miljard dirhams, had SNI onlangs ook haar 37,8%-belang in Centrale Laitière, grootste producent en distributeur van melk in Marokko, aan de Franse Danone verkocht voor 6,1 miljard dirham.
Belastingovereenkomst Marokko-OESO: regering stelt Marokkaanse diaspora gerust
Marokkaanse militaire macht: bedreiging voor Spanje?
West Ham stelt prijs Nayef Aguerd vast, interesse uit Saoedi-Arabië
Influencer Armani krijgt hulp van Nederland na blind date-schandaal in Marokko
Jamilla Baidou woedend: rijbewijs kwijt én mentaal ongeschikt verklaard
Marokko veilig om te bezoeken? Laatste reisadvies VK
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden
Onderzeese zeekabelproject Marokko-VK veel duurder dan verwacht
Luchthaven Marrakech te klein, ambitieus uitbreidingsplan onthuld
Air Algérie haalt Royal Air Maroc in
Koffieprijzen krijgen bittere nasmaak in Marokko
3 miljard dirham omzet: gamemarkt in Marokko explodeert
Marokko: cafés profiteren van Eid om prijzen op te drijven