Drugskonvooi met 2 ton cannabis uit Marokko onderschept in Frankrijk
De Franse douane heeft vorige week twee ton cannabis afkomstig uit Marokko gevonden in een auto.
6 oktober 2018 - 16:40 - Wereld
De Franse gendarmerie heeft eerder deze week in Courrège bij Toulouse een ton cannabis afkomstig uit Marokko laten vernietigen.
Volgens La Dépêche heeft de rechter die de zaak behandeld, de vernietiging van de drug bevolen.
Kolonel Philippe Coué meldt dat het gaat om 1100 kilo cannabis waarvan de prijs met vijf wordt vermenigvuldigd tussen de producenten in Marokko en de gebruikers in de straten van Toulouse.
De drug was in zakken van 30 tot 40 kilo vanuit Marokko met krachtige motorboten naar Spanje vervoerd en vervolgens met de auto naar Frankrijk gebracht. De drug was naar schatting 3 miljoen euro waard.
Lees meer
De Franse douane heeft vorige week twee ton cannabis afkomstig uit Marokko gevonden in een auto.
Mooie vangst voor de Franse politie met de inbeslagname van ruim 2,5 ton cannabis afkomstig uit Marokko.
Tijdens een routinecontrole bij de Bielsatunnel op de grens tussen Frankrijk en Spanje, heeft de Franse douane vorige week bijna 250 kilo cannabis uit Marokko onderschept.
De Franse politie heeft eind vorige week ruim 1200 kilo cannabis in de regio van Montpellier in beslag genomen. De drugsvangst werd mogelijk gemaakt dankzij een nauwe...
De Franse gendarmerie heeft ter hoogte van de gemeente Morville-en-Beauce beslag gelegd op één ton cannabis afkomstig uit Marokko. Zeven mensen werden gearresteerd.