Zoeken

Eerste beelden Marokkaanse satelliet (video)

11 november 2017 - 14:40 - Marokko

Geschreven door Fouad Badel

De eerste observatiesatelliet van Marokko werd begin deze week de ruimte ingestuurd. De buurlanden van het koninkrijk, waaronder Algerije en Spanje, zijn ervan overtuigd dat de satelliet voor spionage activiteiten zal worden gebruikt.

Marokko wil het echter voornamelijk gebruiken voor het opstellen van land- en zeekaarten en om de immigratie te controleren.

Persagentschap MAP ondervroeg de Marokkaanse onderzoeker Abdelghani Chehbouni over de "Mohammed VI - 1 satelliet" die een trots is voor veel Marokkanen. Video!

Lees meer

Marokkaanse satelliet: militair gebruik bevestigd

De Mohammed VI-A-satelliet zal ook voor militaire doeleinden worden gebruikt. De informatie werd bevestigd door Espace Marocain, een wetenschappelijk tijdschrift van de Royal...

Herbekijk de lancering van de Mohammed VI-B satelliet deze nacht (video)

De Mohammed VI-B satelliet, tweede Marokkaanse observatiesatelliet, werd deze nacht vanuit Kourou in Guyana de ruimte ingestuurd.

Marokko bereidt lancering tweede satelliet voor

Slechts een maand na de lancering van de Mohammed VI-A satelliet bereidt Marokko zich reeds voor om een tweede observatiesatelliet de ruimte in te sturen.

Marokko stuurt vandaag satelliet ruimte in (video)

Marokko stuurt vandaag, dinsdag 7 november, vanuit Kourou in het Franse Guyana, zijn allereerste satelliet de ruimte in.

Marokko lanceert volgende week eerste satelliet ruimte in (video)

Marokko stuurt volgende week woensdag zijn allereerste satelliet de ruimte in. De spionagesatelliet kreeg de naam Mohammed VI - A en zal vanuit Kourou in het Franse Guyana...

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team