Zoeken

Marokko stuurt eerste spionagesatelliet ruimte in

30 augustus 2017 - 16:45 - Marokko

Geschreven door Mehdi Khabbouj

Op 8 november dit jaar zal Marokko zijn allereerste spionagesatelliet de ruimte insturen. Volgens MenaDefense wordt de satelliet vanuit Kourou in Guyana gelanceerd.

Het koninkrijk kocht in 2013 twee spionagesatellieten van het type Pléiades aan Frankrijk voor 500 miljoen euro.

De satelliet is ontworpen om foto’s te nemen met een resolutie van 50 bij 50 cm. De beelden zullen nabij de luchthaven van Rabat-Salé worden gecontroleerd en geanalyseerd.

Lees meer

Eerste beelden Marokkaanse satelliet (video)

De eerste observatiesatelliet van Marokko werd begin deze week de ruimte ingestuurd. De buurlanden van het koninkrijk, waaronder Algerije en Spanje, zijn ervan overtuigd dat de...

Marokko lanceert volgende week eerste satelliet ruimte in (video)

Marokko stuurt volgende week woensdag zijn allereerste satelliet de ruimte in. De spionagesatelliet kreeg de naam Mohammed VI - A en zal vanuit Kourou in het Franse Guyana...

Lancering Mohammed VI-B satelliet op 22 november gepland

De lanceringsdatum van de tweede Marokkaanse satelliet, de "Mohammed VI-B", is bekend. De lancering staat op 22 november gepland en gebeurt vanaf de Guyanese basis van Kourou.

Herbekijk de lancering van de Mohammed VI-B satelliet deze nacht (video)

De Mohammed VI-B satelliet, tweede Marokkaanse observatiesatelliet, werd deze nacht vanuit Kourou in Guyana de ruimte ingestuurd.

Marokkaanse satelliet Mohammed V-B op 21 november ruimte ingestuurd

De lanceringsdatum van de tweede Marokkaanse satelliet, de Mohammed VI-B, staat vast. Arianespace bericht dat de satelliet op 21 november de ruimte zal worden ingestuurd.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team