Ruim 2000 hectare bos door brand verwoest in Marokko
In de eerste negen maanden van het jaar is meer dan 2000 hectare bos door brand verloren gegaan in Marokko.
30 augustus 2016 - 20:21 - Marokko
Een grote brand heeft vorige week ruim 65 hectare bos verwoest in de gemeente Kalaat Bougorra in de provincie Ouezzane.
Het vuur begon dinsdag en kon pas zaterdagavond worden geblust volgens een verantwoordelijke van de dienst Water en Bossen in de regio Tanger-Tetouan-Al Hoceima.
Door de harde wind en hoge temperaturen sloegen de vlammen in het Jbel Amziz bos snel over.
Zoals gewoonlijk werd de brandweer geholpen door vrijwilligers, het leger, ambtenaren van de dienst Water en Bossen, de plaatselijke autoriteiten en de civiele bescherming. Ook werden twee busvliegtuigen ingezet.
Lees meer
In de eerste negen maanden van het jaar is meer dan 2000 hectare bos door brand verloren gegaan in Marokko.
Eerder deze week heeft een brand ruim 12 hectare bos in de regio van Al Hoceima verwoest.
Ruim 150 hectare van het bos van Bni Selmane bij Chefchaouen zijn deze week in rook opgegaan.
In de regio van Tanger zijn 42 hectare bos in de as gelegd. De branden werden volgens de autoriteiten aangestoken.
Sinds maandagnamiddag woedt een grote brand nabij de haven Tanger Med. De vlammen verwoestten reeds 120 hectare bos.