Zoeken

Vlucht Fez-Brussel omgeleid, passagiers woedend

20 september 2021 - 17:00 - Gemeenschap

©

Een vliegtuig van TUIfly dat passagiers van Fez naar Brussel moest vervoeren, vertrok door een technisch defect en een slechte communicatie, enkele uren te laat. Toen het vliegtuig ook nog eens tegen alle verwachtingen in, landde op de luchthaven van Orly in Parijs, brak er oproer uit aan boord.

Reiziger stonden afgelopen vrijdag op de luchthaven van Fez urenlang te wachten op een vlucht van Fez naar Brussel. Het vliegtuig van TUIfly vertrok met veel vertraging en landde ook nog eens in Parijs, in plaats van Brussel. "Er was geen groot probleem, maar het was ernstig genoeg om niet te vertrekken," vertelt woordvoerder Piet Demeyere van TUI België aan Het Laatste Nieuws. Volgens zijn uitleg kreeg het vliegtuig dat van Orly kwam, geen toestemming om op Zaventem te landen. "De beste optie was om de passagiers in Fez op te pikken en hen dan vanuit Parijs met de bus naar Brussel te brengen," voegt hij eraan toe.

Lees ook: Marokkaanse stewardess gewond op vlucht Fez-Barcelona

Bij de landing in Parijs liepen de gemoederen hoog op. "Er was een erg geladen sfeer. Enkele mensen zijn over hun toeren geraakt en er is zelfs medische hulp aan boord moeten komen voor iemand met een dringend medisch probleem. Verscheidene mensen weigerden om uit te stappen. Ze eisten dat ze toch met het toestel naar Brussel gebracht zouden worden." De lagekostenmaatschappij slaagde erin de situatie te kalmeren. Na een busrit van drie uur bereikten de passagiers eindelijk Brussel.

Lees ook: TUI hervat vluchten naar Marokko

TUIfly betreurt het incident en belooft een financiële compensatie. De luchtvaartmaatschappij heeft ook besloten een klacht in te dienen tegen de onderneming die verantwoordelijk is voor de bijstand aan luchtvaartmaatschappijen op de luchthaven van Fez. "Onze agent is zwaar in gebreke gebleven omdat hij de reizigers niet correct heeft geïnformeerd. Er wordt ook onderzocht of het klopt dat de reizigers geen eten en drinken kregen aangeboden en eventueel een hotel. Want dat is normaal gezien de gang van zaken bij vertragingen", aldus Demeyere.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2021 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team