Zoeken

Toerisme: Marokko lanceert nieuwe campagne in 19 landen (video)

26 april 2022 - 09:40 - Marokko

©

Het Marokkaans Verkeersbureau (ONMT) presenteert een nieuwe internationale promotiecampagne, getiteld "Marokko, Land van Licht". De campagne heeft als doel het koninkrijk te positioneren bij de meest populaire toeristische bestemmingen wereldwijd.

Het doel is "een nieuwe impuls te geven, met name door een jongere en meer dynamische doelgroep aan te spreken, die meer geconnecteerd is en altijd op zoek is naar het onverwachte en naar ontdekkingen", aldus een persbericht van het bureau.

Lees ook: Marokko wil in 2023 ruim 13 miljoen toeristen aantrekken

De campagne bestaat uit drie onderdelen: de nieuwe identiteit van het Marokkaanse merk, een grote imagofilm en affiches en breekt volledig met de traditionele codes. Het is een keerpunt in de communicatie van de bestemming, onderstreept dezelfde bron. De campagne werd op vrijdag 22 april gelijktijdig gelanceerd op 19 markten, waaronder de vijf strategische markten Frankrijk, Spanje, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, alsook in het Midden-Oosten, Israël en Afrika.

Lees ook: Marokko gebruikt influencers om toeristen aan te trekken

De directeur-generaal van het ONMT, Adel El Fakir, legde bij deze gelegenheid de betekenis van het nieuwe merklogo uit. "De zegel is een teken van status, dat de identiteit een premium uitstraling geeft en de ovale vorm brengt een dimensie van rijkdom, vruchtbaarheid en overvloed die met gastvrijheid geassocieerd wordt."

Bladna.nl