6 april 2012 - 15:10 - Economie
De Marokkaanse callcenter van het Franse telecombedrijf Free is in staking sinds 19 maart. De werknemers eisen betere werkomstandigheden en een salarisverhoging.
De 1700 werknemers van Total Call, Marokkaanse dochteronderneming van Iliad, zelf eigenaar van Free, stellen een belangrijke toename van de werklast aan de kaak. Zij zeggen in erbarmelijke omstandigheden te werken met veel te lage lonen.
Volgens Abderrahmane Seghir, vakbondsvertegenwoordiger van de Marokkaanse Unie van Arbeiders bij Total Call, verslechterde de situatie sterk na de lancering van "Free Mobile" en de komst van 2 miljoen nieuwe abonnees. "Voor ons is Free slachtoffer van haar succes, maar moeten de werknemers daar niet voor opdraaien!"
De vakbond eist een verhoging van 1500 dirham van de huidige salaris (momenteel 4000 dirham), meer transportmogelijkheden voor de werknemers en respect voor de Marokkaanse feestdagen.
Ongelooflijke comeback: Marokko Afrikaans kampioen zaalvoetbal!
Nieuwe baan voor Tarik Sektioui
Anti-Amazigh racisme teistert Marokkaanse voetbal
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Marokko en Algerije wedijveren ook over militair budget
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?