6 april 2012 - 15:10 - Economie
De Marokkaanse callcenter van het Franse telecombedrijf Free is in staking sinds 19 maart. De werknemers eisen betere werkomstandigheden en een salarisverhoging.
De 1700 werknemers van Total Call, Marokkaanse dochteronderneming van Iliad, zelf eigenaar van Free, stellen een belangrijke toename van de werklast aan de kaak. Zij zeggen in erbarmelijke omstandigheden te werken met veel te lage lonen.
Volgens Abderrahmane Seghir, vakbondsvertegenwoordiger van de Marokkaanse Unie van Arbeiders bij Total Call, verslechterde de situatie sterk na de lancering van "Free Mobile" en de komst van 2 miljoen nieuwe abonnees. "Voor ons is Free slachtoffer van haar succes, maar moeten de werknemers daar niet voor opdraaien!"
De vakbond eist een verhoging van 1500 dirham van de huidige salaris (momenteel 4000 dirham), meer transportmogelijkheden voor de werknemers en respect voor de Marokkaanse feestdagen.
Vrouw van Marokkaanse expat gearresteerd voor overspel in Nador
Lamine Yamal baalt: geen auto van FC Barcelona
Trouwen via TikTok: Marokkaanse fkih maken het mogelijk
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Marokkaanse douaneregels voor auto-overdracht diaspora
Marokkaans Ayoub bakt beste pizza ter wereld
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Marokko’s auto-industrie groeit, Spanje onder druk
Belasting betalen in Marokko verandert
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Marokkaanse dirham houdt stand
Blauwe energie: Spaans geld voor eerste offshore windpark Marokko
Marokko slaat alarm: Russisch gokapp plundert deviezen
Marokko verdrievoudigt paprika-export naar Spanje