19 januari 2012 - 09:34 - Economie
Na Outsourcia in 2010, is het aan de beurt van Intelcia, Marokkaanse callcenter specialist, om zich in Frankrijk te vestigen. Intelcia heeft net 91,5% verworven van de Franse groep Phone Marketing.
De overname heeft Intelcia ongeveer 15 miljoen euro gekost. Samen vertegenwoordigen Intelcia en Phone Marketing 2500 banen en 54 miljoen euro omzet.
In december 2010 al had Outsourcia, andere Marokkaanse callcenter groep, in Frankrijk geïnvesteerd door 85%-belang van de Franse operator Ascom over te nemen.
In Marokko bestaat de offshore-sector een tiental jaar. Vandaag de dag werken meer dan 250 bedrijven in de sector en zijn er 40.000 banen gecreëerd voor een omzet van 4 miljard dirham.
Door België gezochte Marokkaan in Spanje opgepakt
Marokko zet belangrijke stap in flexibilisering dirham
Luchthaven Marrakech krijgt make-over
Boabdil El Chico: de laatste Sultan van Al-Andalus
Marokkaanse diaspora profiteert massaal van nieuwe woonhulp in Marokko
Luchtvaartindustrie: Marokko concurreert met Europese reuzen
Marokko zet belangrijke stap in flexibilisering dirham
Luchtvaartindustrie: Marokko concurreert met Europese reuzen
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Europa wil strengere regels voor import citrusfruit uit Marokko
Dirham stijgt sterk ten opzichte van de euro
Marokkanen gaan meer betalen voor dure auto’s
Vlees te duur in Marokko, consumenten ontevreden