19 januari 2012 - 09:34 - Economie
Na Outsourcia in 2010, is het aan de beurt van Intelcia, Marokkaanse callcenter specialist, om zich in Frankrijk te vestigen. Intelcia heeft net 91,5% verworven van de Franse groep Phone Marketing.
De overname heeft Intelcia ongeveer 15 miljoen euro gekost. Samen vertegenwoordigen Intelcia en Phone Marketing 2500 banen en 54 miljoen euro omzet.
In december 2010 al had Outsourcia, andere Marokkaanse callcenter groep, in Frankrijk geïnvesteerd door 85%-belang van de Franse operator Ascom over te nemen.
In Marokko bestaat de offshore-sector een tiental jaar. Vandaag de dag werken meer dan 250 bedrijven in de sector en zijn er 40.000 banen gecreëerd voor een omzet van 4 miljard dirham.
Prins Moulay Rachid op spoedtop in Qatar
Het verhaal van Marokkaanse Nada, die als 9-jarige door een sekte werd ontvoerd
Luxeleven Redouan wordt zijn ondergang in België
Marokko mikpunt van lastercampagne op TikTok?
Redouan Achergui krijgt 30 jaar cel voor moord op Yentl Heylen
Dieven in Marokko imiteren ’La Casa de papel’
China pompt 18 miljard in Marokko’s duurzame toekomst
Marokko verdedigt omstreden exportbeleid olijven
Sterke Marokkaanse dirham in opmars tegen dollar en euro
Belastingontduiking in Marokko floreert door juridisch gat
Miljardair Patrick Drahi verkoopt Marokkaans callcenter door miljardenschulden
Historische prijsdaling olijfolie in Marokko
Marokko krijgt (eindelijk) toegang tot Amerikaanse vismarkt
Marokko blokkeert lading runderen, duizenden dieren vast in haven