10 mei 2018 - 14:10 - Economie
Het bedrijf "Eaux minérales d’Oulmès", eigenaar van het merk Sidi Ali, heeft een twintigtal dagen na het begin van de boycot tegen zijn producten, besloten in een verklaring te reageren.
De groep stelt dat er tijd werd genomen om naar de verwachtingen van de burgers "en in het bijzonder de trouwe consumenten van Sidi Ali", te luisteren en ze te analyseren.
Volgens het bedrijf geeft de boycot de moeilijkheden weer waarmee Marokkaanse huishoudens worden geconfronteerd vanwege de hoge levenskosten en lage koopkracht. Het bedrijf beweert dat de prijs van water echter sinds 2010 niet is gestegen en dit voor alle producten van het merk Sidi Ali.
Flessen van 1,5 liter water kosten 5 dirham in supermarkten en 5,5 dirhams bij detailhandelaren, aldus het bedrijf, eraan toevoegend dat deze prijzen kunnen veranderen naargelang de verkooppunten. Volgens de wet inzake vrijheid van prijs en concurrentie mogen verkooppunten de verkoopprijs namelijk zelf vaststellen.
De groep legt ook uit dat het op een fles water van 1,5 liter 7% oftewel 40 cent verdient. Het gebruikte water is tevens niet gratis en is onderworpen is aan zeer hoge bedrijfsbelastingen, aldus Eaux minérales d’Oulmès.
Zon, zee, strand: Martil herovert zijn kusten
Luchthaven Tetouan wordt fors groter
Vrouw rapper Gims verlaat man én Marrakech
Noord-Marokko worstelt met bedelende kinderen
Royal Air Maroc wil luxe voor iedereen
Eeuwen na Al-Andalus keert Arabisch terug in Spanje
Marokkaanse dirham houdt stand
Blauwe energie: Spaans geld voor eerste offshore windpark Marokko
Marokko slaat alarm: Russisch gokapp plundert deviezen
Marokko verdrievoudigt paprika-export naar Spanje
Marokko haalt miljardeninvestering binnen voor accu-fabriek
Marokko neemt de leiding in de mondiale auto-industrie
DFDS koopt scheepvaartroutes Spanje-Marokko
Marokko ontvangt 60.000 ton graan uit Kazachstan