10 mei 2018 - 14:10 - Economie
Het bedrijf "Eaux minérales d’Oulmès", eigenaar van het merk Sidi Ali, heeft een twintigtal dagen na het begin van de boycot tegen zijn producten, besloten in een verklaring te reageren.
De groep stelt dat er tijd werd genomen om naar de verwachtingen van de burgers "en in het bijzonder de trouwe consumenten van Sidi Ali", te luisteren en ze te analyseren.
Volgens het bedrijf geeft de boycot de moeilijkheden weer waarmee Marokkaanse huishoudens worden geconfronteerd vanwege de hoge levenskosten en lage koopkracht. Het bedrijf beweert dat de prijs van water echter sinds 2010 niet is gestegen en dit voor alle producten van het merk Sidi Ali.
Flessen van 1,5 liter water kosten 5 dirham in supermarkten en 5,5 dirhams bij detailhandelaren, aldus het bedrijf, eraan toevoegend dat deze prijzen kunnen veranderen naargelang de verkooppunten. Volgens de wet inzake vrijheid van prijs en concurrentie mogen verkooppunten de verkoopprijs namelijk zelf vaststellen.
De groep legt ook uit dat het op een fles water van 1,5 liter 7% oftewel 40 cent verdient. Het gebruikte water is tevens niet gratis en is onderworpen is aan zeer hoge bedrijfsbelastingen, aldus Eaux minérales d’Oulmès.
Algerije beschuldigt Marokko van "smerige mediacampagne"
Autoriteiten verbieden luxe bruiloft in Tetouan
Tienerzoon advocaat in Nador doodt vrouw met peperdure mercedes
Grote familie uit Ouezzane eist actie tegen drankmerk
Achraf Hakimi en rapper Morad samen gespot in Tanger (video)
Boko Haram-leider uitgeschakeld na tip van Marokko
Boycot doet Danone wankelen in Marokko
Goed nieuws voor Marokkaanse economie: dirham stijgt
TotalEnergies verkiest Marokko, onvrede in België
Turkse export van machines naar Marokko groeit fors
Grote Spaanse groep verlaat Marokko
Miljardenverlies voor Marokko door fraude met douanepapieren
Marokko koopt meeste Tunesische dadels op
Geld meenemen naar Marokko? Let op!