10 mei 2018 - 14:10 - Economie
Het bedrijf "Eaux minérales d’Oulmès", eigenaar van het merk Sidi Ali, heeft een twintigtal dagen na het begin van de boycot tegen zijn producten, besloten in een verklaring te reageren.
De groep stelt dat er tijd werd genomen om naar de verwachtingen van de burgers "en in het bijzonder de trouwe consumenten van Sidi Ali", te luisteren en ze te analyseren.
Volgens het bedrijf geeft de boycot de moeilijkheden weer waarmee Marokkaanse huishoudens worden geconfronteerd vanwege de hoge levenskosten en lage koopkracht. Het bedrijf beweert dat de prijs van water echter sinds 2010 niet is gestegen en dit voor alle producten van het merk Sidi Ali.
Flessen van 1,5 liter water kosten 5 dirham in supermarkten en 5,5 dirhams bij detailhandelaren, aldus het bedrijf, eraan toevoegend dat deze prijzen kunnen veranderen naargelang de verkooppunten. Volgens de wet inzake vrijheid van prijs en concurrentie mogen verkooppunten de verkoopprijs namelijk zelf vaststellen.
De groep legt ook uit dat het op een fles water van 1,5 liter 7% oftewel 40 cent verdient. Het gebruikte water is tevens niet gratis en is onderworpen is aan zeer hoge bedrijfsbelastingen, aldus Eaux minérales d’Oulmès.
Halal vlees op school in Canada, ouders boos
Prinses Lalla Salma duikt weer op in Marokko
Laatste rit in noodlottige kabelbaan: het verhaal van Hind en Aziz
Drie jaar cel voor Marokkaanse activiste Saida El Alami na koninklijke gratie
Mel B onthult reden achter tweede huwelijk in Marokko
Algerije aan VN: "Niet zonder Polisario"
Chinees miljardenproject in Marokko: duizenden banen op komst
De gok van Marokko: 30 miljard euro voor groene waterstof
China pompt 18 miljard in Marokko’s duurzame toekomst
Marokko verdedigt omstreden exportbeleid olijven
Sterke Marokkaanse dirham in opmars tegen dollar en euro
Belastingontduiking in Marokko floreert door juridisch gat
Miljardair Patrick Drahi verkoopt Marokkaans callcenter door miljardenschulden
Historische prijsdaling olijfolie in Marokko