2 juli 2019 - 19:30 - Marokko
Royal Air Maroc heeft in de afgelopen dagen een stortvloed aan kritiek over zich heen gekregen vanwege de slechte diensten van de luchtvaartmaatschappij.
Vooral de staking van het personeel van de bagage-afhandelaar op de Mohammed V luchthaven in Casablanca zorgt voor lange uren wachten voor de reizigers.
Tientallen klanten van de groep hebben door de staking hun bagage verloren, anderen moesten uren wachten op hun spullen. In sommige gevallen werden ook vluchten uitgesteld of volledig geannuleerd zonder dat de passagiers op voorhand werden gewaarschuwd.
Gedupeerde passagiers hebben via sociale media hun verhaal gedeeld. Tussen 60 en 70 bagages zouden sinds het begin van de staking zijn verloren. Andere passagiers melden dat ze na 5 uur vertraging te horen kregen dat hun vlucht simpelweg niet zou vertrekken.
Royal Air Maroc schuift de fout op de bagage-afhandelaar General Private Interim (GPI) die zijn deel van het contract niet eert. GPI stelt in conflict te zijn met het personeel en geen oplossing te hebben. Verschillende bronnen melden dat het personeel staakt omdat het bedrijf de overuren niet betaalt zoals in hun contract staat.
Grootste busdeal ooit in Afrika: China levert honderden bussen aan Marokko
Historische prijsdaling olijfolie in Marokko
Marokko krijgt (eindelijk) toegang tot Amerikaanse vismarkt
Lynk & Co verovert Marokko met wagens van de toekomst
Rekening van 38.000 euro na weekje Marokko, Orange reageert
Schokkend: kakkerlak in tajine in Rabat
Grootste busdeal ooit in Afrika: China levert honderden bussen aan Marokko
Lynk & Co verovert Marokko met wagens van de toekomst
Schokkend: kakkerlak in tajine in Rabat
Incident op luchthaven Marokko: passagiers Ryanair opgesloten (video)
Moordzaak Anouar in Tanger: familie wijst naar broers
Politieke aardbeving verwacht na corruptieonderzoek in Marokko
Vakantie in Marokko? De 10 must-buys!
Marokko kiest voor Russische technologie