27 mei 2019 - 16:00 - Cultuur
Marokkaanse zenders doen het tegen alle verwachtingen in uitstekend tijdens de maand Ramadan.
Ruim 80 procent van de Marokkaanse kijkers kozen dit jaar voor Marokkaanse zenders, ondanks de ruim duizend beschikbare satellietzenders.
Volgens de kijkcijfers die door Marocmetrie werden vrijgegeven waren de zenders van de publieke omroep SNRT en 2M samen goed voor 84 procent marktaandeel in de twee eerste weken van de Ramadan.
Al Aoula won sinds het begin van de Ramadan vijf punten tijdens de iftar-uren.
Ook kiezen steeds meer Marokkanen voor andere middelen om de zenders te bekijken. Bewijs daarvan is het succes van de app van de SNRT die ruim 2 miljoen mensen per week aantrekt en 2,2 miljoen keer werd gedownload.
Boom hotelsector in Marokko baart zorgen op Canarische Eilanden
Sekstoerisme in Marrakech: AMDH woedend
Marokkaanse militaire uitgaven dalen, Algerijnse uitgaven versnellen
Algerijnse bondscoach Tanzania vecht schorsing na kritiek op Marokko aan
Meisje bijna ontvoerd in Beni Mellal
Dounia Boutazout presenteert nieuw seizoen Lalla Laaroussa
Dounia Boutazout presenteert nieuw seizoen Lalla Laaroussa
Special Forces eist eerste slachtoffer: Nora Gharib geeft op
Zangeres Leigh-Anne Pinnock schittert tijdens soloreis in Marrakech (foto’s)
Saad Lamjarred gestraft door YouTube
Arabische erfenis: Spaanse namen met Marokkaanse roots
Cabaretier Jawad es Soufi maakt carrièrepauze
Egyptische actrice Elham Shahin eert kaftan na kritiek
Unesco-erkening zellige: Marokko en Algerije in conflict