27 mei 2019 - 16:00 - Cultuur
Marokkaanse zenders doen het tegen alle verwachtingen in uitstekend tijdens de maand Ramadan.
Ruim 80 procent van de Marokkaanse kijkers kozen dit jaar voor Marokkaanse zenders, ondanks de ruim duizend beschikbare satellietzenders.
Volgens de kijkcijfers die door Marocmetrie werden vrijgegeven waren de zenders van de publieke omroep SNRT en 2M samen goed voor 84 procent marktaandeel in de twee eerste weken van de Ramadan.
Al Aoula won sinds het begin van de Ramadan vijf punten tijdens de iftar-uren.
Ook kiezen steeds meer Marokkanen voor andere middelen om de zenders te bekijken. Bewijs daarvan is het succes van de app van de SNRT die ruim 2 miljoen mensen per week aantrekt en 2,2 miljoen keer werd gedownload.
Vrouw rapper Gims verlaat man én Marrakech
Noord-Marokko worstelt met bedelende kinderen
Royal Air Maroc wil luxe voor iedereen
Eeuwen na Al-Andalus keert Arabisch terug in Spanje
Britten verlaten Costa del Sol voor Marokko
Marokko introduceert mystery guests in hotels
Vrouw rapper Gims verlaat man én Marrakech
Sean Paul kiest Marokko voor nieuwe videoclip (video)
French Montana en Swae Lee openen FIFA WK clubs
Uitstel voor Saad Lamjarred na chantage
Geheimen van Marokko: de gouden draden van het brokaat
Saad Lamjarred vecht deze week celstraf voor verkrachting aan
Chinese tv-hit kookt in Tanger
"Holy sh!t"-actrice Nora Dari in tranen op set