7 januari 2015 - 17:40 - Economie
Quick wil net zoals McDonald’s, KFC en andere grote fastfoodketens, een deel van de Marokkaanse markt in handen krijgen.
De omzet van de Franse groep daalde met 4 procent in 2014. Door restaurants te openen in het buitenland hoopt de groep dit jaar beter te scoren.
Quick plant daarvoor de opening van restaurants in drie landen: Marokko, Turkije en Tunesië. Marokko en Tunesië krijgen elk vier restaurants en Turkije drie.
Enkele jaren geleden had Quick reeds geprobeerd om een plekje op de Marokkaanse markt te veroveren via franchisers. Maar de samenwerking met een Marokkaanse partner liep mis en eindigde in een rechtszaak. Het Franse gerecht had in 2010 gelijk gegeven aan Quick en het contract met de Marokkaanse groep teniet gedaan.
Algerije beschuldigt Marokko van "smerige mediacampagne"
Autoriteiten verbieden luxe bruiloft in Tetouan
Tienerzoon advocaat in Nador doodt vrouw met peperdure mercedes
Grote familie uit Ouezzane eist actie tegen drankmerk
Achraf Hakimi en rapper Morad samen gespot in Tanger (video)
Boko Haram-leider uitgeschakeld na tip van Marokko
Boycot doet Danone wankelen in Marokko
Goed nieuws voor Marokkaanse economie: dirham stijgt
TotalEnergies verkiest Marokko, onvrede in België
Turkse export van machines naar Marokko groeit fors
Grote Spaanse groep verlaat Marokko
Miljardenverlies voor Marokko door fraude met douanepapieren
Marokko koopt meeste Tunesische dadels op
Geld meenemen naar Marokko? Let op!