7 januari 2015 - 17:40 - Economie
Quick wil net zoals McDonald’s, KFC en andere grote fastfoodketens, een deel van de Marokkaanse markt in handen krijgen.
De omzet van de Franse groep daalde met 4 procent in 2014. Door restaurants te openen in het buitenland hoopt de groep dit jaar beter te scoren.
Quick plant daarvoor de opening van restaurants in drie landen: Marokko, Turkije en Tunesië. Marokko en Tunesië krijgen elk vier restaurants en Turkije drie.
Enkele jaren geleden had Quick reeds geprobeerd om een plekje op de Marokkaanse markt te veroveren via franchisers. Maar de samenwerking met een Marokkaanse partner liep mis en eindigde in een rechtszaak. Het Franse gerecht had in 2010 gelijk gegeven aan Quick en het contract met de Marokkaanse groep teniet gedaan.
Brusselse agent veroordeeld voor lekken in moordzaak Soufiane Benali
Belasting betalen in Marokko verandert
Zorgen om dodelijke weg in Noord-Marokko
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Moulay Hassan in Tanger, ook Lalla Salma verwacht
Ihattaren kiest definitief voor Marokko boven Nederland
Belasting betalen in Marokko verandert
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Marokkaanse dirham houdt stand
Blauwe energie: Spaans geld voor eerste offshore windpark Marokko
Marokko slaat alarm: Russisch gokapp plundert deviezen
Marokko verdrievoudigt paprika-export naar Spanje
Marokko haalt miljardeninvestering binnen voor accu-fabriek
Marokko neemt de leiding in de mondiale auto-industrie