7 januari 2015 - 17:40 - Economie
Quick wil net zoals McDonald’s, KFC en andere grote fastfoodketens, een deel van de Marokkaanse markt in handen krijgen.
De omzet van de Franse groep daalde met 4 procent in 2014. Door restaurants te openen in het buitenland hoopt de groep dit jaar beter te scoren.
Quick plant daarvoor de opening van restaurants in drie landen: Marokko, Turkije en Tunesië. Marokko en Tunesië krijgen elk vier restaurants en Turkije drie.
Enkele jaren geleden had Quick reeds geprobeerd om een plekje op de Marokkaanse markt te veroveren via franchisers. Maar de samenwerking met een Marokkaanse partner liep mis en eindigde in een rechtszaak. Het Franse gerecht had in 2010 gelijk gegeven aan Quick en het contract met de Marokkaanse groep teniet gedaan.
Marokkaanse stad bij beste honeymoon bestemmingen
Spanje vecht voor WK 2030-kandidatuur met Marokko
Ramadan, maand van verspilling in Marokko
Marokkaanse boeren in vizier belastingdienst
Historische prestatie voor Tanger Med
Radiopresentator Momo betaalt hoge prijs voor grap
Marokkaanse boeren in vizier belastingdienst
Historische prestatie voor Tanger Med
Radisson plant op 25 nieuwe hotels in Marokko tegen 2030
Wereldleider in cyberveiligheid vestigt zich in Marokko
Tanger-Tetouan-Al Hoceima investeert fors in drinkwater
Marokko verhoogt graanimport
Dirham sterker dan euro, zwakker dan dollar
Productie Kenitra-fabriek Stellantis stijgt naar 450.000 voertuigen per jaar