Zoeken

Passagiers veerboot GNV stranden 48 uur in Tanger: "Een hel"

17 juni 2024 - 18:40 - Marokko

©

Passagiers van een GNV-ferry van Tanger naar Sète klagen over een helse 48-urige wacht op een parking voordat ze konden inschepen. De ferrymaatschappij ontkent de beschuldigingen en geeft haar eigen versie van de gebeurtenissen.

De passagiers, die op maandag 10 juni om 20.30 uur in Sète hadden moeten aankomen, bereikten hun bestemming pas op woensdag 12 juni om 14.00 uur. "We moesten op 8 juni vertrekken. We hebben alle procedures doorlopen, alle controles gepasseerd, maar uiteindelijk konden we niet aan boord," aldus Isabelle, een van de passagiers, tegenover Midi Libre. "Uren later kregen we te horen dat er brand was geweest."

Lees ook: Veerboot AML Tarifa-Tanger valt stil op zee

GNV bevestigde dat haar ferry "Le Majestic", waarop de passagiers zouden inschepen, "een technische storing aan boord had die een begin van brand veroorzaakte, die snel door het personeel van de maatschappij onder controle werd gebracht en geblust." Hierdoor moesten de passagiers 48 uur op een parking wachten. "We moesten alles zelf regelen. Mensen kregen flauwtes. Het was de stichting Mohammed V die ons eten gaf. Het was een hel!" klaagt Isabelle.

"We werden als vee behandeld. GNV heeft nooit met ons gecommuniceerd. En pas na die lange wachttijden konden we in een hotel slapen, dat net als de andere hotels niet op de hoogte was van onze komst en niets had geregeld," fulmineert een andere passagier. Uiteindelijk stapten de passagiers aan boord van de ferry Atlas van dezelfde maatschappij naar Sète.

De versie van de passagiers klopt volgens GNV niet. "In overeenstemming met de door de maatschappij met de lokale autoriteiten ondertekende overeenkomsten en in coördinatie met de stichting Mohammed V, werden de passagiers die in Tanger moesten inschepen, omgeboekt naar de volgende afvaarten (vertrek de volgende dag) en werden ze onmiddellijk door het personeel van de maatschappij opgevangen, zowel voor hun dringende behoeften, zoals water en toiletartikelen, als voor de toewijzing van een hotelkamer waar ze konden overnachten voordat ze de volgende dag aan hun reis begonnen," aldus de maatschappij.

Lees ook: Trasmediterránea hernoemt schip om Marokko niet te ’irriteren’

Als compensatie voor het ongemak bood de maatschappij de passagiers een korting van 50% op hun volgende reis aan. Ongeveer zeventig passagiers zouden van plan zijn om gezamenlijk een klacht in te dienen tegen GNV.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team