Meerdere gedetineerden die afgelopen vrijdag uit een psychiatrisch instelling in Tetouan waren ontsnapt zijn door de politie teruggevonden en gearresteerd.
Volgens Al Ahdath Al Maghribia werden de gedetineerden op maandag en dinsdag door de politie aangehouden. De familie’s van de voortvluchtigen werden bewust gemaakt van het gevaar dat ze vormden en hielpen de politie tijdens de zoekactie.
Het blad stelt echter dat het onduidelijk is of er drie of vijf psychiatrische gedetineerden waren ontsnapt. Allen hadden vrijdag van de onoplettendheid van de bewakers geprofiteerd om te vluchten.
De verdachten worden als gevaarlijk beschouwd en waren door de gevangenisadministratie naar het psychiatrisch instelling gestuurd vanwege hun agressief gedrag tegenover andere gevangenen en het gevangenispersoneel.
Bladna.nl volgen
Mis geen enkel nieuws over Marokko en Marokkanen in Nederland.
Koning Mohammed VI heeft gratie verleend aan 791 mensen. Dat deed hij ter gelegenheid van de herdenking van de presentatie van het Manifest van de Onafhankelijkheid op 11...