Zoeken

Minister steekt Marokkaanse toerismesector hart onder de riem

29 oktober 2020 - 13:00 - Marokko

©

Marokko moet zijn toerismesector nieuw leven in blazen met meer geduld en meer ambitie, ondanks de gezondheidscrisis. Dit heeft de minister van Toerisme, Ambachten, Luchtvervoer en Sociale Economie, Nadia Fettah Alaoui, dinsdag gezegd tijdens een videotoespraak.

Tijdens de "Tourism Marketing Days", georganiseerd op initiatief van het Nationaal Marokkaans Verkeersbureau (ONMT), benadrukte Alaoui in een videoboodschap het belang van het toerisme voor Marokko. De inkomsten uit de sector zijn jaarlijks goed voor 7,1% van het bruto binnenlands product, een bedrag van ongeveer 70 miljard dirham. Ook meldde zij dat de toerismesector recht heeft op steun van de overheid in deze moeilijke tijd, meldt persbureau MAP.

In het vervolg van haar toespraak prees Alaoui de inspanningen vanuit de sector zelf om er tijdens de pandemie alsnog het beste van te maken. Ook blikte de minister alvast vooruit op het herstel na de crisis. Volgens haar is een voorbeeldig beheer van de gezondheidscrisis noodzakelijk om te kunnen blijven investeren in de sector en dus het herstel in de toekomst mogelijk te maken.

Ze benoemde het nemen van de nodige maatregelen om de nieuwe toeristen te verwelkomen die alweer op reis zijn gegaan als belangrijkste doel. Bovendien moet er volgens de minister worden ingespeeld op de wensen en voorkeuren van "wereldburgers die nog willen reizen."

Naar de mening van Alaoui zijn de activiteiten van touroperators en de bereidheid en de wil van toeristen om weer naar Marokko af te reizen veelbelovend voor de ontwikkeling van het toerisme in de toekomst. Ook benadrukte ze dat het belangrijk is dat de sector in toenemende mate gebruik gaat maken van digitale middelen. In dat kader nodigde ze alle operatoren uit om zich te registreren op de website "Welcome Safety." Dit is een overheidsproject om hotels te ondersteunen in het treffen van gezondheidsmaatregelen om toeristen tijdens de pandemie een veilig verblijf te kunnen bieden.

Deze tweede editie van de "Tourism Marketing Days" bracht alle toerismeprofessionals, besluitvormers en belanghebbenden in de toeristische sector samen. De slogan van deze editie luidde: "Actie, Terugwinnen, Nu!"

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team