26 juli 2019 - 11:40 - Marokko
De Marokkaanse autoriteiten hebben ook dit jaar een bewustmakingscampagne gestart om mensen aan te moedigen tot een "propere Eid ul-Adha".
De campagne werd op woensdag gelanceerd en is gericht op de inzameling van de schapenvellen voor de lederindustrie. De sector verliest jaarlijks namelijk 70 miljoen dirham omdat 85 procent van de schapenvellen van het Offerfeest vernield worden.
Het Staatssecretariaat voor duurzame ontwikkeling wil burgers ook bewust maken van de noodzaak om hun omgeving en de openbare ruimtes netjes te houden tijdens het feest, de slachtlocaties schoon te maken en afval en resten in gesloten zakken te verzamelen en ze niet in de riolen te gooien.
Medias24 bericht dat een inzamelcampagne zal worden georganiseerd in Rabat, Casablanca, Fez en Marrakech. Is de campagne een succes dan zal het worden uitgebreid naar de rest van het land.
De campagne gebeurt via de televisie, de radio, internet en sociale media, maar ook op het veld met een mobiele karavaan.
Luxeleven Redouan wordt zijn ondergang in België
Marokko mikpunt van lastercampagne op TikTok?
Redouan Achergui krijgt 30 jaar cel voor moord op Yentl Heylen
Dieven in Marokko imiteren ’La Casa de papel’
Vrouw valt dood in casino Tanger, parket eist onderzoek
AI voorspelt: "Geen Gouden Bal voor Achraf Hakimi"
Marokko mikpunt van lastercampagne op TikTok?
Dieven in Marokko imiteren ’La Casa de papel’
Vrouw valt dood in casino Tanger, parket eist onderzoek
Marokko onderzoekt verdacht bedrag van 100 miljoen dirham
Hond veroorzaakt ongeval: gezin sleept Marokkaanse snelwegen voor de rechter
Marokkaanse koopt in Franse onderzeeërs
Debat in Marokko: Christenen willen gelijke rechten
"Ik sliep op het strand": Spaanse vrouw verdwaald in Marokko