26 juli 2019 - 11:40 - Marokko
De Marokkaanse autoriteiten hebben ook dit jaar een bewustmakingscampagne gestart om mensen aan te moedigen tot een "propere Eid ul-Adha".
De campagne werd op woensdag gelanceerd en is gericht op de inzameling van de schapenvellen voor de lederindustrie. De sector verliest jaarlijks namelijk 70 miljoen dirham omdat 85 procent van de schapenvellen van het Offerfeest vernield worden.
Het Staatssecretariaat voor duurzame ontwikkeling wil burgers ook bewust maken van de noodzaak om hun omgeving en de openbare ruimtes netjes te houden tijdens het feest, de slachtlocaties schoon te maken en afval en resten in gesloten zakken te verzamelen en ze niet in de riolen te gooien.
Medias24 bericht dat een inzamelcampagne zal worden georganiseerd in Rabat, Casablanca, Fez en Marrakech. Is de campagne een succes dan zal het worden uitgebreid naar de rest van het land.
De campagne gebeurt via de televisie, de radio, internet en sociale media, maar ook op het veld met een mobiele karavaan.
Topteam: Hammouchi gaat samenwerken met VAE-inlichtingendienst
Zomerreis naar Marokko dreigt fiasco te worden door hoge prijzen
Marokko onthult schokkende cijfers over gifdieren
Marokko schrapt douanerechten op Turkse importen
Hakim Ziyech weigert miljoenenvoorstellen uit Golf
Marokkaanse en Nederlandse vrouwen sterven door explosie in Spaanse bar
Topteam: Hammouchi gaat samenwerken met VAE-inlichtingendienst
Marokko onthult schokkende cijfers over gifdieren
Tetouan sluit vieze fastfoodzaken
Weer vrouw aangerand op straat in Tanger: publieke woede groeit
Vijgcactus in Marokko is onbetaalbare luxe geworden
Zwemverbod in Marokkaanse rivieren na dodelijke ongevallen
Spaanse hotelreus breidt fors uit in Marokko
Vakantiedroom in Noord-Marokko spat uiteen