Marokko: 184.000 gevaarlijke opladers in beslag genomen
Het Marokkaanse ministerie van Industrie en Handel heeft in samenwerking met de douanediensten 184.250 telefoonopladers afkomstig uit Azië in beslag genomen.
15 december 2019 - 15:10 - Marokko
In Marokko mogen motorbakfietsen vanaf nu geen passagiers meer vervoeren. Dat heeft minister Abdelkader Amara van Transport tijdens een vragensessie in het parlement laten weten.
De bewindsman verklaarde dat het vervoer van mensen volledig verboden is. Volgens de Marokkaanse verkeersregels mogen motorfietsen met drie wielen namelijk enkel worden gebruikt voor het vervoer van goederen.
Om de nieuwe regels te doen naleven werkt het ministerie van Vervoer samen met het ministerie van Binnenlandse zaken, de politie en de koninklijke gendarmerie.
Volgens Abdelkader Amara worden ongeveer 40 procent verkeersongevallen in Marokko door motorbakfietsen veroorzaakt. In het land rijden naar schatting ruim één miljoen motorbakfietsen.
Lees meer
Het Marokkaanse ministerie van Industrie en Handel heeft in samenwerking met de douanediensten 184.250 telefoonopladers afkomstig uit Azië in beslag genomen.
Vanaf donderdag 25 juni zullen opnieuw passagiersboten worden toegestaan in Marokko. Dat stelt het ministerie van Vervoer.
Minister Abdelkader Amara van Uitrusting, Transport, Logistiek en Water is positief getest op het coronavirus.
Minister Abdelkader Amara van Uitrusting en Vervoer werd positief getest op het coronavirus na een werkbezoek aan een Europees land. De bewindsman vertelt over zijn ervaring en...
Mike Pompeo wordt deze woensdag in Rabat verwacht. De Amerikaanse staatssecretaris voor Buitenlandse zaken komt naar Marokko om over een normalisatie van de betrekkingen met...