Marokko ontvangt Amerikaanse tanks
Marokko verwacht in de komende dagen een nieuwe levering van Amerikaanse Abrams-tanks.
27 januari 2018 - 20:00 - Marokko
De Marokkaanse luchtmacht zal binnenkort naar verwachting vier vliegtuigen ontvangen uitgerust met Israëlische spionagematerieel. Het materieel wordt volgens een akkoord met de Verenigde Staten door Saoedi-Arabië gefinancierd.
Dat is althans wat de website Intelligence Online bericht. De overeenkomst tussen de Verenigde Staten, Israël en Saoedi-Arabië voorziet de levering aan Marokko van vier Gulfstream G550 toestellen met een Israëlische surveillance en verkenningssysteem.
Dezelfde bron meldt dat de toestellen zullen worden uitgerust door Israel Aerospace Industries (IAI) en haar filiaal Elta Systems.
Mogelijk zullen de toestellen ook worden uitgerust door de Canadese Bombardier en de Amerikaanse Raython. Intelligence Online stelt dat de keuze dan naar het Raytheon Sentinel systeem, meer bekend als Astor (Airborne Stand-Off Radar), zou gaan.
Lees meer
Marokko verwacht in de komende dagen een nieuwe levering van Amerikaanse Abrams-tanks.
Nieuwigheid bij de Marokkaanse politie. Vanaf volgend jaar zullen agenten worden uitgerust met een bodycam. Alle handelingen van agenten tijdens hun dienst zullen op beeld...
De luchthavenorganisatie ACI heeft besloten de prijs « Airport service quality awards (ASQ) 2017 » aan de luchthaven van Casablanca toe te kennen voor de kwaliteit van zijn...
Marokko heeft een niet te onderschatten leger in de Arabische wereld. Dat blijkt uit een nieuwe ranglijst van Global Fire Power
Het Marokkaans leger heeft een bestelling geplaatst bij Raytheon in het Amerikaanse Tucson voor raketten voor zijn F-16 straaljagers.