Zoeken

Marokko: communicatiebureaus gaan toerisme stimuleren

6 oktober 2020 - 08:20 - Marokko

©

De strijd om de toerisme-sector in Marokko weer nieuw leven in te blazen gaat op twee fronten gevoerd worden, nationaal en internationaal. Er is een internationale aanbesteding uitgeschreven en er zijn drie wereldwijd opererende communicatiebureaus in de race om de internationale reclamecampagne te gaan verzorgen. Medio oktober zullen zij hun voorstellen presenteren.

Dat er drie wereldwijde communicatiebureaus om dit project strijden, doet blijken dat het Nationaal Marokkaans Verkeersbureau (ONMT) met de nieuwe campagne wil voldoen aan de hedendaagse verwachtingen en ambities van reizigers. Het digitale karakter van de campagne staat centraal.

Volgens het tijdschrift L’Economiste is het ONMT ook van plan zijn boodschap te verfijnen, aangezien "reizigers tegenwoordig eenvoudiger toegesproken willen worden, ze willen de essentie van het merk van een land weten", zegt de CEO van het ONMT, Adel El Fakir. De dagen van impulsieve uitgaven gebaseerd op gevoel zijn voorbij, klanten willen precies weten wat ze krijgen.

De strijd zal niet langer gaan om een aantal reizigers dat moet worden aangetrokken (ongrijpbaar door de crisis), maar eerder om marktaandelen die verdedigd en ontwikkeld moeten worden, met prioriteit voor digitale dienstverlening.

Het verkeersbureau begon het zelf al ongeveer anderhalf jaar geleden, met het voordeel van meer flexibiliteit bij het beheer van zijn operaties en zijn internationale delegaties. "De twee promotiecampagnes, nationaal en internationaal, zullen 100% digitaal zijn in hun karakter en hun toepassingen. We willen een systeem opzetten dat het mogelijk maakt om met drie klikken overal in Marokko te navigeren, bij alle toeristische ervaringen.", belooft Adel El Fakir.

"Op commercieel vlak zullen we ons vanwege de Covid-19 moeten aanpassen aan een nieuwe orde, rekening houdend met de grensbeperkingen, die afhankelijk zijn van de ontwikkeling van de pandemie. Als we morgen de mogelijkheid hebben om toeristen te ontvangen, moeten operators zich binnen 24 tot 48 uur aanpassen, want alles staat nu online."

"De contracten met partners, reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen worden wekelijks bijgewerkt.", onderstreept de baas van het ONMT. De nieuwe slogan luidt: reactievermogen en aanpassingsvermogen.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2024 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team