17 mei 2018 - 18:20 - Economie
Geen directe prijsdaling maar wel aanbiedingen en kortingen om het vertrouwen van de consumenten terug te winnen. Dat is de methode die Centrale Danone heeft gekozen in een poging om een einde te maken aan de boycotcampagne.
Zodat "de prijs van melk betaalbaar blijft" belooft de groep tijdens de Ramadan extra promoties bij alle verkopers op verse gepasteuriseerde melk die veel wordt verbruikt door Marokkanen tijdens het vasten.
"Zine bladi" is de naam van de nieuwe campagne. Bij aankoop van twee dozen melk betaalt de klant 6 dirham in plaats van 7 dirham, wetend dat een halve liter melk normaal 3,50 dirham kost.
Centrale Danone stelt tevens dat de liter melk 3,60 dirham wordt gekocht bij melkboeren. Daarbij komen nog verschillende kosten voor de pasteurisatie, verpakking en distributie. Voor Centrale Danone is dit aanbod daarom ook een "aanzienlijke inspanning".
Britten verlaten Costa del Sol voor Marokko
Marokko introduceert mystery guests in hotels
Vrouw van Marokkaanse expat gearresteerd voor overspel in Nador
Lamine Yamal baalt: geen auto van FC Barcelona
Trouwen via TikTok: Marokkaanse fkih maken het mogelijk
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Marokko’s auto-industrie groeit, Spanje onder druk
Belasting betalen in Marokko verandert
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Marokkaanse dirham houdt stand
Blauwe energie: Spaans geld voor eerste offshore windpark Marokko
Marokko slaat alarm: Russisch gokapp plundert deviezen
Marokko verdrievoudigt paprika-export naar Spanje