17 mei 2018 - 18:20 - Economie
Geen directe prijsdaling maar wel aanbiedingen en kortingen om het vertrouwen van de consumenten terug te winnen. Dat is de methode die Centrale Danone heeft gekozen in een poging om een einde te maken aan de boycotcampagne.
Zodat "de prijs van melk betaalbaar blijft" belooft de groep tijdens de Ramadan extra promoties bij alle verkopers op verse gepasteuriseerde melk die veel wordt verbruikt door Marokkanen tijdens het vasten.
"Zine bladi" is de naam van de nieuwe campagne. Bij aankoop van twee dozen melk betaalt de klant 6 dirham in plaats van 7 dirham, wetend dat een halve liter melk normaal 3,50 dirham kost.
Centrale Danone stelt tevens dat de liter melk 3,60 dirham wordt gekocht bij melkboeren. Daarbij komen nog verschillende kosten voor de pasteurisatie, verpakking en distributie. Voor Centrale Danone is dit aanbod daarom ook een "aanzienlijke inspanning".
Geldafpersing op Marokkaanse weg (video)
Europa zoekt naar deze vermiste Marokkaanse topsporters
Politicus vast voor vastgoedfraude in Tanger
Belangrijke verbindingsweg in Nador is "een schande"
Marokkaans raadslid doneert lever om tante te redden
Nederlander betrapt met camper vol hasj bij grens Marokko
Marokko kiest voor nieuw belastingstelsel
Royal Air Maroc floreert, Air Algérie blijft achter
Chinese auto-invasie in Marokko baart zorgen
Marokko’s kostelijke strijd om oogsten te redden
Russische diesel via Marokko naar Spanje gesmokkeld
Slim belasting besparen op je woning in Marokko
Emirates werft massaal cabinepersoneel in Marokko
Hollands groen verovert Marokko!