1 maart 2024 - 10:00 - Marokko
Vanaf 3 april 2024 past Transavia haar bagageregels aan. De low-cost luchtvaartmaatschappij gaat, net als concurrenten Ryanair en EasyJet, bagage in de cabine factureren. De reden hiervoor is de komst van nieuwe, ruimere vliegtuigen met meer bagageruimte.
De nieuwe Airbus A320neo’s van Transavia beschikken over XL Bin-bagagebakken van Airbus, die 37% meer bagageruimte bieden. Hierdoor kunnen er tot 8 standaard bagagestukken (55x35x25cm) rechtop geplaatst worden, waar dat er voorheen 5 waren.
Lees ook: Transavia breidt netwerk in Marokko uit: nu ook vluchten naar Errachidia
Door deze nieuwigheid gaat de luchtvaartmaatschappij cabinebagage factureren. Een "kleine handbagage" (40x30x20 cm) die onder de stoel past, blijft gratis, net zoals bij Ryanair.
Cabinebagage zal vanaf 15 euro kosten, met een variabele prijs afhankelijk van de bestemming en het moment waarop de tickets werden geboekt. Cabinebagage mag niet groter zijn dan 55x35x25 cm en 10 kg wegen. Bij overschrijding van deze afmetingen en gewicht, betaalt de passagier de prijs voor ruimbagage.
Lees ook: Europa beslist: handbagage in vliegtuigen moet gratis zijn
Klanten die het "MAX"-tarief kiezen, dat flexibeler en duurder is, kunnen blijven reizen met een handbagage, een standaard cabinebagage en profiteren van priority boarding.
Sekstoerisme: Koeweiti voor de rechter in Marokko na dood jonge vrouw
Deelname Saoedische vrouw aan Miss Univers zorgt voor opschudding
Casablanca treedt hard op tegen oplichting op huizenmarkt
Marokko zet vaart achter WK 2030: moderne tribunes voor stadions
Tunnel Marokko-Spanje: werkzaamheden binnenkort van start?
Uitstekend nieuws voor Marokkaanse ambtenaren
Sekstoerisme: Koeweiti voor de rechter in Marokko na dood jonge vrouw
Casablanca treedt hard op tegen oplichting op huizenmarkt
Tunnel Marokko-Spanje: werkzaamheden binnenkort van start?
Uitstekend nieuws voor Marokkaanse ambtenaren
Marokko is Maghreb-buren stap voor
Mocro Maffia-leider na vlucht uit Spanje in Nador ondergedoken?
Tanger: illegale bouwwoede opnieuw de kop ingedrukt
HSL Kenitra-Marrakech: Frankrijk wil concurrentie uitschakelen