10 februari 2020 - 13:20 - Economie
De Marokkaanse HSL Al Boraq heeft in de loop van 2019 ruim drie miljoen reizigers vervoerd. Een uitstekend resultaat.
Meer in detail vervoerde de HSL 8250 passagiers per dag met een bezettingsgraad van 68 procent op weekdagen en 100 procent in het weekend en op feestdagen.
De nieuwe HSL zou tevens de verplaatsing van 600.000 auto’s en 58.400 bussen op de rit tussen Casablanca en Tanger hebben voorkomen, waardoor een miljoen ton minder CO2 werd uitgestoten.
La Vie Eco vergelijkt ook de HSL met andere vervoersmiddelen, waaronder de comfortabele bussen van CTM. De reis tussen Casablanca en Tanger duurt 2 uur en 10 minuten met de HSL en 4 uur en 30 minuten met een CTM-bus. De prijs daarentegen is twee keer duurder voor een reis met de HSL dan met CTM. Met de auto is de rit goedkoper vanaf twee passagiers.
Marokko stuurt 48.000 imams terug naar school
Mocro Maffia-acteur Marouane Meftah in de fout
Marokko helpt internationale alliantie bij vangst 3 ton cocaïne
Marokko stapt met Spanje en VK in project voor vliegende taxi’s
Megaschip Rotterdam Express botst tegen havendam in Marokko
Auto bekogeld om ex-vriendin te "redden" in Marokko (video)
Hogere belasting op komst voor grondbezitters in Marokko
Ouezzane krijgt economische zone voor 8000 ambachtslieden
Marokko grootmacht in blauwe bessen geworden
Dirham onder druk door euro, maar reserves groeien gestaag
Ecuador wil rijstoverschot in Marokko dumpen
Investeren in Marokko wordt makkelijker voor diaspora
Een bedrijf starten in Marokko? Fiscale verplichtingen!
Grote Spaanse hotelgroep vestigt zich in Marokko