10 februari 2020 - 13:20 - Economie
De Marokkaanse HSL Al Boraq heeft in de loop van 2019 ruim drie miljoen reizigers vervoerd. Een uitstekend resultaat.
Meer in detail vervoerde de HSL 8250 passagiers per dag met een bezettingsgraad van 68 procent op weekdagen en 100 procent in het weekend en op feestdagen.
De nieuwe HSL zou tevens de verplaatsing van 600.000 auto’s en 58.400 bussen op de rit tussen Casablanca en Tanger hebben voorkomen, waardoor een miljoen ton minder CO2 werd uitgestoten.
La Vie Eco vergelijkt ook de HSL met andere vervoersmiddelen, waaronder de comfortabele bussen van CTM. De reis tussen Casablanca en Tanger duurt 2 uur en 10 minuten met de HSL en 4 uur en 30 minuten met een CTM-bus. De prijs daarentegen is twee keer duurder voor een reis met de HSL dan met CTM. Met de auto is de rit goedkoper vanaf twee passagiers.
Drugsbaron Reda Abakrim alias "Turbo" opnieuw voor de rechter
Actrice Sanaa Akroud keert definitief terug naar Marokko
Air Arabia opent nieuwe hub in Tetouan
Marokko scoort laag op levenskwaliteit-ranking
Marokko’s strategie om miljoen Amerikaanse toeristen aan te trekken
Zaak "Escobar van de woestijn": Abdenbi Bioui in kritieke toestand
Air Algérie haalt Royal Air Maroc in
Koffieprijzen krijgen bittere nasmaak in Marokko
3 miljard dirham omzet: gamemarkt in Marokko explodeert
Marokko: cafés profiteren van Eid om prijzen op te drijven
Marrakech wil van vervuilende industrie af
Volotea start nieuwe route naar Marokko
Marokkaanse bankengroep officieel verkocht
Ryanair onder vuur in Marokko