10 februari 2020 - 13:20 - Economie
De Marokkaanse HSL Al Boraq heeft in de loop van 2019 ruim drie miljoen reizigers vervoerd. Een uitstekend resultaat.
Meer in detail vervoerde de HSL 8250 passagiers per dag met een bezettingsgraad van 68 procent op weekdagen en 100 procent in het weekend en op feestdagen.
De nieuwe HSL zou tevens de verplaatsing van 600.000 auto’s en 58.400 bussen op de rit tussen Casablanca en Tanger hebben voorkomen, waardoor een miljoen ton minder CO2 werd uitgestoten.
La Vie Eco vergelijkt ook de HSL met andere vervoersmiddelen, waaronder de comfortabele bussen van CTM. De reis tussen Casablanca en Tanger duurt 2 uur en 10 minuten met de HSL en 4 uur en 30 minuten met een CTM-bus. De prijs daarentegen is twee keer duurder voor een reis met de HSL dan met CTM. Met de auto is de rit goedkoper vanaf twee passagiers.
Koning Mohammed VI onthult "Atlantisch Initiatief" voor Afrikaanse landen
Verrassend: Marokko scoort laag op gastvrijheid
Ontdekking in Marokko herschrijft einde dinosauriërs
Marokko’s nieuwe arsenaal: Drones en raketten van Israël en VS
Instagram-sensatie: Sakina Karchaoui verovert Euro 2025
Knapste politieagent van Marokko gaat viraal
Marokko en Oekraïne sluiten deal in Istanbul
Marokko en Turkije sluiten cruciale overeenkomsten
Chinese export domineert handel met Marokko
Marokkaanse belastingdienst boekt flinke winst
Duitse Benteler bouwt nieuwe fabriek in Marokko
Marokko ontdekt massale fraude met geldtransfers
Economische groei Tanger-Tetouan-Al Hoceima verbergt kloof
Turkije en Marokko willen miljardenhandel eerlijker verdelen