10 februari 2020 - 13:20 - Economie
De Marokkaanse HSL Al Boraq heeft in de loop van 2019 ruim drie miljoen reizigers vervoerd. Een uitstekend resultaat.
Meer in detail vervoerde de HSL 8250 passagiers per dag met een bezettingsgraad van 68 procent op weekdagen en 100 procent in het weekend en op feestdagen.
De nieuwe HSL zou tevens de verplaatsing van 600.000 auto’s en 58.400 bussen op de rit tussen Casablanca en Tanger hebben voorkomen, waardoor een miljoen ton minder CO2 werd uitgestoten.
La Vie Eco vergelijkt ook de HSL met andere vervoersmiddelen, waaronder de comfortabele bussen van CTM. De reis tussen Casablanca en Tanger duurt 2 uur en 10 minuten met de HSL en 4 uur en 30 minuten met een CTM-bus. De prijs daarentegen is twee keer duurder voor een reis met de HSL dan met CTM. Met de auto is de rit goedkoper vanaf twee passagiers.
Racisme in België live op televisie onthuld
Ongelooflijke comeback: Marokko Afrikaans kampioen zaalvoetbal!
Nieuwe baan voor Tarik Sektioui
Anti-Amazigh racisme teistert Marokkaanse voetbal
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?