Zoeken

Marokkaanse diplomaat beschuldigd van diefstal in Argentinië

18 oktober 2011 - 10:00 - Wereld

Geschreven door Laila A.

Een Marokkaanse diplomaat wordt ervan beschuldigd een mobiele telefoon te hebben gestolen op de luchthaven Eceiza, 22 km ten zuid-zuidwesten van Buenos Aires in Argentinië. De man zal waarschijnlijk voor het Argentijnse Hooggerechtshof moeten verschijnen.

Op 16 oktober 2010 had een reiziger de verdwijning aangegeven van zijn telefoon op de luchthaven. De luchthavenpolitie had iets later de mobiel in de spullen van de Marokkaanse diplomaat teruggevonden, aldus de Argentijnse krant Diario Hoy.

El Bachir Benamrane, derde secretaris op de Ambassade van Marokko in Buenos Aires, zou zijn diplomatieke immuniteit hebben gebruikt om een ondervraging door de luchthavenpolitie te vermijden.

Als de federale rechter die de zaak behandelt de diplomaat niet kan horen zal deze worden voorgelegd aan het Hooggerechtshof.

Lees meer

Marokkaanse diplomaat trekt broek uit op luchthaven New York

Een Marokkaanse diplomaat die vorige week aan boord van een vliegtuig moest stappen op de luchthaven van New York, werd door de Amerikaanse veiligheidsdiensten gevraagd om zijn...

Marokkaanse diplomaat en vrouw riskeren 10 jaar cel voor slavernij in VS

Een voormalige Marokkaanse diplomaat en zijn vrouw riskeren een gevangenisstraf van 10 jaar voor moderne slavernij in de Amerikaanse staat Virginia.

Verkiezingen Spanje: uitgesloten want getrouwd met Marokkaanse

Gustavo Di Aristegui, woordvoerder van de Partido Popular (PP) aan de Commissie buitenlandse zaken van het Spaans Congres, werd uitgesloten ​​van de komende...

Ambassade van Marokko te Buenos Aires

Ambassade van Marokko te Buenos Aires

Verenigde Staten flirten met Marokkaanse islamisten

De salafist Mohamed Fizazi zou vrijdag om 9u30 in zijn huis in Tangier, Tom Gregory hebben ontvangen, politieke adviseur van de VS ambassade in Rabat, vergezeld door zijn...

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team