19 september 2015 - 16:30 - Economie
Marokkanen zijn fier op hun ambacht en beschouwen het als kwaliteitswerk. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van de Marokkaanse vereniging voor marketing en communicatie (AMMC).
Ruim 76 procent van de deelnemers verklaarden dat ze van Marokkaanse ambacht hielden en dat ze het als een verfijnd werk van goede kwaliteit beschouwen. Volgens het onderzoek heeft 40 procent ook een heel positieve mening over het ’Made in Marokko’ product in het algemeen.
Ook in de rest van Afrika is het label Marokko zeer populair. Zo heeft 76 procent Afrikanen een positief beeld van Marokkaanse ambacht en vindt 75 procent dat Marokkaanse bedrijven goede diensten leveren.
Het onderzoek werd in samenwerking met het ministerie van Ambacht en Sociale economie uitgevoerd. Na de publicatie van het onderzoek heeft AMMC-voorzitter Khalid Baddou de autoriteiten opgeroepen om een betere promotiestrategie van het merk ’Made in Marokko’ te ontwikkelen.
Rachid, doodgereden door Lamborghini-bestuurder zonder rijbewijs (video)
Chaos in Marokkaans luchtruim
Marokkanen uitgezet uit Saoedi-Arabië
Zware zandstorm in Marrakech (video)
Hakim Ziyech op weg naar historisch record
Geheime Spaanse militaire documenten over Marokko per ongeluk online gezet
Autodiefstal in Marokko brengt autoverhuurbedrijven in crisis
Investeringen in Marokko bereiken recordhoogte
Waarom China op Marokko rekent voor zijn fabrieken
Russische import van Marokkaanse vis keldert
Drie regio’s domineren Marokkaanse economie
HSL Kenitra-Marrakech: Chinezen aan het roer
Marokko bouwt 20 nieuwe treinstations
Chinese megaprojecten in Marokko