19 september 2015 - 16:30 - Economie
Marokkanen zijn fier op hun ambacht en beschouwen het als kwaliteitswerk. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van de Marokkaanse vereniging voor marketing en communicatie (AMMC).
Ruim 76 procent van de deelnemers verklaarden dat ze van Marokkaanse ambacht hielden en dat ze het als een verfijnd werk van goede kwaliteit beschouwen. Volgens het onderzoek heeft 40 procent ook een heel positieve mening over het ’Made in Marokko’ product in het algemeen.
Ook in de rest van Afrika is het label Marokko zeer populair. Zo heeft 76 procent Afrikanen een positief beeld van Marokkaanse ambacht en vindt 75 procent dat Marokkaanse bedrijven goede diensten leveren.
Het onderzoek werd in samenwerking met het ministerie van Ambacht en Sociale economie uitgevoerd. Na de publicatie van het onderzoek heeft AMMC-voorzitter Khalid Baddou de autoriteiten opgeroepen om een betere promotiestrategie van het merk ’Made in Marokko’ te ontwikkelen.
Historische prijsdaling olijfolie in Marokko
Marokko krijgt (eindelijk) toegang tot Amerikaanse vismarkt
Lynk & Co verovert Marokko met wagens van de toekomst
Rekening van 38.000 euro na weekje Marokko, Orange reageert
Schokkend: kakkerlak in tajine in Rabat
Marokko blokkeert lading runderen, duizenden dieren vast in haven
Historische prijsdaling olijfolie in Marokko
Marokko krijgt (eindelijk) toegang tot Amerikaanse vismarkt
Marokko blokkeert lading runderen, duizenden dieren vast in haven
Banken Marokko "plegen misbruik"
Miljoenendeals ondanks protesten: Marokko exporteert volop naar Israël
Chinese ’megakranen’ maken haven Tanger nog groter
Textiel, luchtvaart,... Turkse investeerders storten zich op Marokko
Marokkaanse fiscus vindt slimme strategie tegen fraude