19 september 2015 - 16:30 - Economie
Marokkanen zijn fier op hun ambacht en beschouwen het als kwaliteitswerk. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van de Marokkaanse vereniging voor marketing en communicatie (AMMC).
Ruim 76 procent van de deelnemers verklaarden dat ze van Marokkaanse ambacht hielden en dat ze het als een verfijnd werk van goede kwaliteit beschouwen. Volgens het onderzoek heeft 40 procent ook een heel positieve mening over het ’Made in Marokko’ product in het algemeen.
Ook in de rest van Afrika is het label Marokko zeer populair. Zo heeft 76 procent Afrikanen een positief beeld van Marokkaanse ambacht en vindt 75 procent dat Marokkaanse bedrijven goede diensten leveren.
Het onderzoek werd in samenwerking met het ministerie van Ambacht en Sociale economie uitgevoerd. Na de publicatie van het onderzoek heeft AMMC-voorzitter Khalid Baddou de autoriteiten opgeroepen om een betere promotiestrategie van het merk ’Made in Marokko’ te ontwikkelen.
Jalal O. tóch vervolgd voor drie doden explosie Rotterdam
Taxi duurder in Tanger: minimumtarief omhoog
Arts in Marokko vermoord, lichaam in tuin gevonden
Crash bij Nador: drie voertuigen total loss, meerdere gewonden
De comeback van Hakim Ziyech: Europese topclubs willen hem
Advocate ontvangt uitkering in België, maar werkt en woont in Marokko
Toch geen Tesla-fabriek in Marokko
Marokko koopt massaal land
Plannen voor nieuwe luchthaven in Marokko concreet
WK 2030: Marokko’s grootste gok of gouden kans?
Bedrijven in Marokko massaal ten onder
Marokkaans vastgoed maakt comeback
Dirham in de lift: Marokko ziet munt stijgen
3 miljard dirham buiten beeld door illegale parkeerwachters in Marokko