19 september 2015 - 16:30 - Economie
Marokkanen zijn fier op hun ambacht en beschouwen het als kwaliteitswerk. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van de Marokkaanse vereniging voor marketing en communicatie (AMMC).
Ruim 76 procent van de deelnemers verklaarden dat ze van Marokkaanse ambacht hielden en dat ze het als een verfijnd werk van goede kwaliteit beschouwen. Volgens het onderzoek heeft 40 procent ook een heel positieve mening over het ’Made in Marokko’ product in het algemeen.
Ook in de rest van Afrika is het label Marokko zeer populair. Zo heeft 76 procent Afrikanen een positief beeld van Marokkaanse ambacht en vindt 75 procent dat Marokkaanse bedrijven goede diensten leveren.
Het onderzoek werd in samenwerking met het ministerie van Ambacht en Sociale economie uitgevoerd. Na de publicatie van het onderzoek heeft AMMC-voorzitter Khalid Baddou de autoriteiten opgeroepen om een betere promotiestrategie van het merk ’Made in Marokko’ te ontwikkelen.
Marokkaanse tiener door vrachtwagen doodgereden in Sebta
Marokkaanse politiedienst DGSN doelwit van spot door nieuwe Twitter account
Marokkaanse politie schiet op auto cocaïnedealer
Marokko: fietser overleden na aanrijding met tram in Casablanca
Djellaba in Marokko geboren rabbijn Baba Salé te koop voor 10.000 dollar (foto)
Marokko: begindatum Ramadan volgens bekende astronoom
Marokko en Spanje sluiten meerdere overeenkomsten, dit zijn ze
Marokko wil einde maken aan smokkel uit Sebta en Melilla
Marokko: ONCF tot schadevergoeding van 20.000 dirham veroordeeld door vertragingen
Project treinspoor Marokko-Algerije-Tunesië opnieuw op tafel
Marokko: mooie start voor HSL
Marokko: werkloosheid daalt onder 10%
Spanje koopt elektriciteit in Marokko
Marokko: toeristische woningen binnenkort belast