19 september 2015 - 16:30 - Economie
Marokkanen zijn fier op hun ambacht en beschouwen het als kwaliteitswerk. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van de Marokkaanse vereniging voor marketing en communicatie (AMMC).
Ruim 76 procent van de deelnemers verklaarden dat ze van Marokkaanse ambacht hielden en dat ze het als een verfijnd werk van goede kwaliteit beschouwen. Volgens het onderzoek heeft 40 procent ook een heel positieve mening over het ’Made in Marokko’ product in het algemeen.
Ook in de rest van Afrika is het label Marokko zeer populair. Zo heeft 76 procent Afrikanen een positief beeld van Marokkaanse ambacht en vindt 75 procent dat Marokkaanse bedrijven goede diensten leveren.
Het onderzoek werd in samenwerking met het ministerie van Ambacht en Sociale economie uitgevoerd. Na de publicatie van het onderzoek heeft AMMC-voorzitter Khalid Baddou de autoriteiten opgeroepen om een betere promotiestrategie van het merk ’Made in Marokko’ te ontwikkelen.
Wonderkind Lamine Yamal breekt nieuw record
Marokkaanse diaspora : hoe 90% korting bij de douane krijgen?
Tanger geschokt: vader valt lerares aan op school
Marokkaanse familie El Ballouti terroriseert België
Ongerustheid in Tanger door grote actie bij Bank Al-Maghrib
Turbo voor de rechter voor moord op echtgenoot Rym Fikri
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?