Het besluit om telefonische oproepen via apps zoals Whatsapp, Viber en Skype te blokkeren werd niet door de Marokkaanse telecommunicatiebedrijven genomen. Het verbod werd door het Marokkaans staatsagentschap voor telecommunicatie ANRT opgelegd.
In een verklaring laat de ANRT weten dat telefonische oproepen via apps een belangrijk financieel verlies betekenen voor telecommunicatiebedrijven in Marokko.
Het verbod werd opgelegd omdat de apps niet over de nodige licenties beschikken voor de commerciële exploitatie van VoIP-telefonie en dus "niet voldoen aan de eisen van de huidige regelgeving".
In een interview met Akhbar Al Yaoum had de baas van Maroc Telecom reeds aangegeven dat het besluit om VoIP-telefoonoproep te verbieden door de ANRT was genomen.
Bladna.nl volgen
Mis geen enkel nieuws over Marokko en Marokkanen in Nederland.
Marokko heeft ruim 320 miljoen dollar verloren door het verbod op VoIP oproepen via WhatsApp, Skype, Viber en andere apps. Dat blijkt uit en onderzoek dat vorige week werd...
Het Marokkaans staatsagentschap voor telecommunicatie ANRT had het aangekondigd. Oproepen via VoIP-apps zoals WhatsApp, Viber en Skype zijn nu ook via WiFi niet meer mogelijk.
De drie Marokkaanse telecommunicatiebedrijven worden ervan verdacht telefonische oproepen via apps te hebben geblokkeerd. De informatie werd niet officieel bevestigd.
Marokkanen zijn woedend op het besluit van het Marokkaans staatsagentschap voor telecommunicatie ANRT om oproepen via apps zoals WhatsApp, Viber en Skype te blokkeren. Zij zijn...