Gestrande Franse vrouw in Marokko overleden, dochter vraagt hulp
Een Franse vrouw die sinds maart in Marokko vastzat vanwege de sluiting van de grenzen en het luchtruim, is in een ziekenhuis in Tanger overleden.
24 juli 2020 - 11:10 - Marokko
Een koppel en hun twee kinderen afkomstig uit Sebta, zullen deze vrijdag naar de enclave mogen terugkeren.
Het gezin zat sinds maart en de sluiting van de grenzen, vast in Fnideq in het noorden van Marokko. De vrouw (45), haar man en twee kinderen van 6 en 12 jaar waren op 12 maart in Marokko aangekomen om dezelfde dag een geboortefeestje van een familielid bij te wonen.
"We gingen op 14 maart naar de grensovergang maar alles was al gesloten. Een week later lieten ze de Spanjaarden door. Mijn man woont in Spanje maar mocht niet door. Ik ging niet zonder hem vertrekken dus we zijn hier gebleven. We hebben een huis in Fnideq gehuurd om dicht bij de grens te blijven en op de hoogte te blijven van een heropening. Tevergeefs.", aldus de Spaanse vrouw.
Op 15 juli kreeg het gestrand gezinnetje te horen dat ze op vrijdag 24 juli met de veerboot vanuit Tanger naar Algeciras mochten varen om van daaruit de boot naar Sebta te nemen. Daarvoor zal het koppel 226 euro moeten betalen.
Lees meer
Een Franse vrouw die sinds maart in Marokko vastzat vanwege de sluiting van de grenzen en het luchtruim, is in een ziekenhuis in Tanger overleden.
Vier Marokkanen die in Sebta vastzaten hebben vrijdag besloten om zwemmend naar Marokko terug te keren.
Een Marokkaanse vrouw die sinds de sluiting van de grenzen in Sebta vastzat, is al zwemmend naar Marokko teruggekeerd. De Spaanse grenswachten toonden veel medeleven met de vrouw.
De inwoners van Fnideq zijn op vrijdag 19 februari opnieuw de straat opgegaan om de heropening van de grens met Sebta op te eisen. Op 5 en 12 februari waren al soortgelijke...
Fnideq wordt momenteel geteisterd door een ernstige bosbrand. De Marokkaanse hulpdiensten moesten zelfs een beroep doen op hun Spaanse collega’s in Sebta om de brand te...