16 januari 2011 - 17:49 - Wereld
He Abierto winkelcentrum, die honderden winkels in het hartje van Ceuta verenigt, is van plan aan haar Marokkaanse shoppers klantenkaarten uit te delen.
Met deze actie hoopt het winkelcentrum tussen 1500 en 2000 Marokkaanse klanten met hoge en middelmatige koopkracht aan te trekken. Deze cliënteel zou dan kunnen genieten van een aantal voordelen, kortingen, speciale aanbiedingen, geschenken en gratis parkeerplaatsen, volgens de directeur van het centrum, Ignacio Tendero.
Marokkanen zijn namelijk een meevaller voor de winkels in Ceuta. Zij stimuleren de locale economie legt Tendero uit, eraan toevoegend dat zonder hen bijvoorbeeld, de Zara winkel nooit zijn huidige omvang zou hebben bereikt.
Om de Marokkaanse klanten die winkelen in de Spaanse enclave aan te moedigen, had de stadsraad een budget van 50.000 euro aan dit initiatief toegestaan in 2010.
Hakim Ziyech met moeder, Nayef Aguerd en Kurt Zouma in Marrakech
Nieuwe metaalvondsten in Marokko: koper, goud en zilver
FC Barcelona komt naar Marokko!
Tanger verscherpt bouwcontrole na mislukt project
Hachim Mastour: "Ik was een crash-test"
Marokkaanse diaspora: dit zijn de geldregels voor trips naar Marokko
Spanje vreest verlies Sebta en Melilla
Marokkaanse Sahara: nu ook Rusland?
Miss Univers en Marokkaanse verloofde: afrekening op Instagram
Algerije beschuldigt Marokko van "stelen" couscous
Meer dan derde Belg heeft buitenlandse roots
Marokkaanse courgette nekt Europese boeren
Gedwongen tot huwelijk in Marokko, daarna tot seks: Ariane’s strijd
Verplichte cursus voor Marokkanen vóór aankomst in Vlaanderen