16 januari 2011 - 17:49 - Wereld
He Abierto winkelcentrum, die honderden winkels in het hartje van Ceuta verenigt, is van plan aan haar Marokkaanse shoppers klantenkaarten uit te delen.
Met deze actie hoopt het winkelcentrum tussen 1500 en 2000 Marokkaanse klanten met hoge en middelmatige koopkracht aan te trekken. Deze cliënteel zou dan kunnen genieten van een aantal voordelen, kortingen, speciale aanbiedingen, geschenken en gratis parkeerplaatsen, volgens de directeur van het centrum, Ignacio Tendero.
Marokkanen zijn namelijk een meevaller voor de winkels in Ceuta. Zij stimuleren de locale economie legt Tendero uit, eraan toevoegend dat zonder hen bijvoorbeeld, de Zara winkel nooit zijn huidige omvang zou hebben bereikt.
Om de Marokkaanse klanten die winkelen in de Spaanse enclave aan te moedigen, had de stadsraad een budget van 50.000 euro aan dit initiatief toegestaan in 2010.
Onbekende ziekte doodt schapen en geiten in Marokko
Marokko in nieuwe Arabische "NAVO"-strijdmacht?
Koning Mohammed VI zorgt voor repatriëring kabelbaanslachtoffer Lissabon
Ryanair’s geheime wapen voor recordwinsten? Vluchten naar Marokko
Waarom Hamza Igamane twee verschillende namen gebruikt
Marokkaans plan voor militaire operatie in Sahara ligt klaar
Eurostat: Marokko in top drie, Algerije afwezig
Hoe de Mocro maffia de grootste bedreiging van Nederland werd
Marokkaanse aangerand in kliniek in India, arts opgepakt
Rekening van 38.000 euro na weekje Marokko, Orange reageert
Harde aanpak Marokkanen op luchthaven Istanbul
Oorlogsschepen escorteren jacht bij Ceuta, Koning Mohammed VI aan boord?
Gevaarlijke Marokkaanse tomaten van de markt gehaald in Nederland
Marokkaan vrijgelaten na miljoenenroof in Duitsland: "Onvoldoende bewijs"