26 juli 2024 - 20:30 - Marokko
Noord-Marokko kampt met een golf van nepnieuws op sociale media die het toerisme in de regio schaadt. Berichten over sterk overdreven prijzen in cafés en restaurants, en zelfs gefabriceerde video’s van haaienaanvallen, schrikken potentiële bezoekers af.
Sommige internetgebruikers roepen op tot een boycot van de regio vanwege de hoge prijzen in horecagelegenheden en accommodaties. Deze negatieve publiciteit ondermijnt de reputatie van de noordelijke steden als toeristische bestemming en bedreigt de inspanningen van de overheid om het toerisme te bevorderen door investeringen in infrastructuur.
Lees ook: Vakantiegangers afgeperst in cafés Noord-Marokko
Er wordt gespeculeerd dat deze online campagnes het werk zijn van politieke actoren die toeristen willen weglokken naar andere steden. De autoriteiten worden opgeroepen om in actie te komen tegen deze schadelijke berichten en de aantrekkelijkheid van de regio te waarborgen.
Snelle boten, slimme bendes en arme jongeren: zo werkt de drugshandel Marokko-Spanje
Puma pakt vervalsers in Marokko aan
Marokko betrapt Algerijnen met valse paspoorten
Onbekende ziekte doodt schapen en geiten in Marokko
Marokko in nieuwe Arabische "NAVO"-strijdmacht?
Koning Mohammed VI zorgt voor repatriëring kabelbaanslachtoffer Lissabon
Snelle boten, slimme bendes en arme jongeren: zo werkt de drugshandel Marokko-Spanje
Marokko betrapt Algerijnen met valse paspoorten
Onbekende ziekte doodt schapen en geiten in Marokko
Marokko in nieuwe Arabische "NAVO"-strijdmacht?
Koning Mohammed VI zorgt voor repatriëring kabelbaanslachtoffer Lissabon
Ryanair’s geheime wapen voor recordwinsten? Vluchten naar Marokko
Marokkaans plan voor militaire operatie in Sahara ligt klaar
"Geen enkel Arabisch land is nog beschermd tegen Israël"