26 juli 2024 - 20:30 - Marokko
Noord-Marokko kampt met een golf van nepnieuws op sociale media die het toerisme in de regio schaadt. Berichten over sterk overdreven prijzen in cafés en restaurants, en zelfs gefabriceerde video’s van haaienaanvallen, schrikken potentiële bezoekers af.
Sommige internetgebruikers roepen op tot een boycot van de regio vanwege de hoge prijzen in horecagelegenheden en accommodaties. Deze negatieve publiciteit ondermijnt de reputatie van de noordelijke steden als toeristische bestemming en bedreigt de inspanningen van de overheid om het toerisme te bevorderen door investeringen in infrastructuur.
Lees ook: Vakantiegangers afgeperst in cafés Noord-Marokko
Er wordt gespeculeerd dat deze online campagnes het werk zijn van politieke actoren die toeristen willen weglokken naar andere steden. De autoriteiten worden opgeroepen om in actie te komen tegen deze schadelijke berichten en de aantrekkelijkheid van de regio te waarborgen.
Vier Marokkaanse fysici in wereldtop
Vrouw probeert vliegtuigdeur te openen op vlucht naar Marokko
Marokko verslaat Senegal en plaats zich voor finale
Hamza Igamane weigert te spelen, club woedend
Marokko jaagt op ’master copy’ goederen
Ticketprijzen Marokko-Niger: 100 tot 20.000 dirham!
Vier Marokkaanse fysici in wereldtop
Marokko jaagt op ’master copy’ goederen
Duitse investeerder miljoenenproject in Marokko door bureaucratie
Marokkaanse politici naar buitenland gevlucht
Moulay Hassan ontmoet Palestijnse kinderen in Tetouan (video)
Zomer van wanorde in Al Hoceima
Amerikaanse school beschuldigt verantwoordelijke in Marokko van gronddiefstal
Tanger-Tetouan-Al Hoceima: 53 nieuwe hotels gepland