5 december 2017 - 15:20 - Sport
Nike heeft de commercialisatie van een hijab voor sportende moslima’s aangekondigd.
De hijab is reeds beschikbaar in een Nike winkel in New York en zal vanaf 7 december in de meeste winkels van het merk worden verkocht.
Volgens Nike werkten ingenieurs een jaar lang om de hijab praktisch te maken voor de meeste sporten. De Amerikaanse groep werkte ook samen met moslima atletes voor de ontwikkeling van de hoofddoek.
Het sportmerk stelt dat de hijab "een tweede huid" is. Het is heel discreet en is bedoeld om "atleten te dienen".
Nike heeft vooral grote ambities in het Midden-Oosten. Om de hijab bekend te maken werkt het merk onder meer samen met de schermster Ibtihaj Muhammad, de ijsschaatster Zahra Lari en de gewichthefster Amna Al Haddad.
Marokkaanse huishoudens iets optimistischer over toekomst
Zangeres Leigh-Anne Pinnock schittert tijdens soloreis in Marrakech (foto’s)
Arrestatie na verkrachting in villa Kamerlid in Tanger
Arm maar briljant: het inspirerend verhaal van Mohamed Dari
Marokko wil medische vliegtuigen huren
Marokko tweede leverancier van tomaten aan EU na Nederland
Marokkanen sterkst op Enschede Marathon
Genk stapt naar politie na racistische aanval op Zakaria El Ouahdi
Marokko-Algerije: wedstrijd opgeofferd voor shirt!
Marokkanen niet blij, logo WK 2030 te Europees
Marokkaanse zaalvoetbalploeg verovert derde Afrikaanse titel op rij
Zware tegenvaller voor Nayef Aguerd
Abderrazak Hamdallah kritisch over Marokkaans elftal
Renaissance Berkane speelt met Sahara-shirt in Algerije