5 december 2017 - 15:20 - Sport
Nike heeft de commercialisatie van een hijab voor sportende moslima’s aangekondigd.
De hijab is reeds beschikbaar in een Nike winkel in New York en zal vanaf 7 december in de meeste winkels van het merk worden verkocht.
Volgens Nike werkten ingenieurs een jaar lang om de hijab praktisch te maken voor de meeste sporten. De Amerikaanse groep werkte ook samen met moslima atletes voor de ontwikkeling van de hoofddoek.
Het sportmerk stelt dat de hijab "een tweede huid" is. Het is heel discreet en is bedoeld om "atleten te dienen".
Nike heeft vooral grote ambities in het Midden-Oosten. Om de hijab bekend te maken werkt het merk onder meer samen met de schermster Ibtihaj Muhammad, de ijsschaatster Zahra Lari en de gewichthefster Amna Al Haddad.
Politicus in Marokko: "Alcohol ok en executie voor corrupten"
Plannen voor nieuwe luchthaven in Marokko concreet
WK 2030: Marokko’s grootste gok of gouden kans?
Marokkaans-Zwitserse Alayah Pilgrim maakt furore op Euro 2025
Renovatie plein wekt woede in Al Hoceima
Nador pakt chaos op stranden aan met vaste prijzen
Marokkaans-Zwitserse Alayah Pilgrim maakt furore op Euro 2025
Jamal Ben Saddik maakt comeback in Glory-ring
Lamine Yamal vandaag 18: de dag dat Barça een fortuin investeert
Toekomst sterspelers Marokko baart bondscoach zorgen
Controverse rond Algerijnse scheidsrechter en Royal Air Maroc
Achraf Hakimi en Imaan Hammam in koppel?
Vader Lamine Yamal voor de rechter, dubbele rol in steekpartij
Atlético-ster geniet van vakantie in M’diq (foto’s)