5 december 2017 , 15:20 - Laila Amraoui - Sport
Nike heeft de commercialisatie van een hijab voor sportende moslima’s aangekondigd.
De hijab is reeds beschikbaar in een Nike winkel in New York en zal vanaf 7 december in de meeste winkels van het merk worden verkocht.
Volgens Nike werkten ingenieurs een jaar lang om de hijab praktisch te maken voor de meeste sporten. De Amerikaanse groep werkte ook samen met moslima atletes voor de ontwikkeling van de hoofddoek.
Het sportmerk stelt dat de hijab "een tweede huid" is. Het is heel discreet en is bedoeld om "atleten te dienen".
Nike heeft vooral grote ambities in het Midden-Oosten. Om de hijab bekend te maken werkt het merk onder meer samen met de schermster Ibtihaj Muhammad, de ijsschaatster Zahra Lari en de gewichthefster Amna Al Haddad.
Marokkaanse steden verslaan concurrentie in prestigieuze ranking
Goed nieuws voor Marokkanen: historisch lage prijzen voor olijfolie
Snelle boten, slimme bendes en arme jongeren: zo werkt de drugshandel Marokko-Spanje
Puma pakt vervalsers in Marokko aan
Marokko betrapt Algerijnen met valse paspoorten
Onbekende ziekte doodt schapen en geiten in Marokko
Puma pakt vervalsers in Marokko aan
Waarom Hamza Igamane twee verschillende namen gebruikt
Zakaria El Ouahdi kiest familie boven carrière
PSG wil "hoge prijs" betalen voor Marokkaans talent
Marokko toont solidariteit: shirts Palestino-club massaal verkocht
Lamine Yamal: "Mijn grootmoeder offerde zich op"
Spanningen tussen PSG en Achraf Hakimi na interview
Badr Hari trakteert Marokko op uniek cadeau (video)