5 december 2017 , 15:20 - Mehdi Khabbouj - Sport
Nike heeft de commercialisatie van een hijab voor sportende moslima’s aangekondigd.
De hijab is reeds beschikbaar in een Nike winkel in New York en zal vanaf 7 december in de meeste winkels van het merk worden verkocht.
Volgens Nike werkten ingenieurs een jaar lang om de hijab praktisch te maken voor de meeste sporten. De Amerikaanse groep werkte ook samen met moslima atletes voor de ontwikkeling van de hoofddoek.
Het sportmerk stelt dat de hijab "een tweede huid" is. Het is heel discreet en is bedoeld om "atleten te dienen".
Nike heeft vooral grote ambities in het Midden-Oosten. Om de hijab bekend te maken werkt het merk onder meer samen met de schermster Ibtihaj Muhammad, de ijsschaatster Zahra Lari en de gewichthefster Amna Al Haddad.
Nederlands-Marokkaanse Khalid Amakran deelt eerlijk zelfportret
Oude medina Tetouan opgeschrikt door reeks instortingen
16-jarig fenomeen Ziyad Baha op weg naar Europese topclub
Maximale straf voor Marokkaans duo na moord op Spaans politicus
De airco-smokkelaars: hoe hasj onzichtbaar van Marokko naar België reisde
Marokko wint Arab Cup na krankzinnige finale tegen Jordanië
16-jarig fenomeen Ziyad Baha op weg naar Europese topclub
Marokko wint Arab Cup na krankzinnige finale tegen Jordanië
Manchester United vangt bot bij FIFA na klacht over Noussair Mazraoui
Verslagenheid in Nederland, kickbokser Nordine El Otmani overleden aan hersentumor
PSV trekt portemonnee voor Anass Salah-Eddine
Contractruzie zet streep door Afrika Cup-deelname Douzi
Arab Cup Marokko-Jordanië: tijd en zenders voor de finale
Marokko maakt zich op voor beladen finale tegen Jordanië