Zoeken

Nederlandse handelsmissie in Marokko

27 september 2012 - 17:06 - Economie

Geschreven door Laila A.

Een zesdaagse handelsmissie voor Nederlandse bedrijven en organisaties, is van 30 september tot 5 oktober gepland in Marokko. De deelnemers zullen Casablanca, Rabat en Tanger bezoeken.

Het doel van de missie is om Nederlandse bedrijven en instellingen die zich richten op afval, milieu en duurzame energie, te ondersteunen bij hun oriëntatie op de kansrijke Marokkaanse afval- , milieu- en energiesector en hen in contact te brengen met Marokkaanse partijen en potentiële handelspartners.

Marokko kampt al jaren met problemen van afvalbeheer, een onderontwikkelde sector in het land. Dit leidt onder andere tot problemen zoals waterverontreiniging en problemen voor de volksgezondheid. Jaarlijks produceert Marokko ongeveer 4,7 miljoen ton afval. Dit kan in 2020 oplopen tot 6,2 miljoen ton.

Tijdens de handelsmissie zijn bezoeken gepland aan Tanger Med, het waterbedrijf ONEP, de milieubeurs Pollutec en de medina van Tanger.

De deelnemers zullen ontvangen worden door de Marokkaanse Minister van Energie, Mijnbouw, Water en Milieu Fouad Douiri, de burgemeesters van Casablanca en Tanger, Mohammed Sajid en Fouad El Omari, en de voorzitter van de haven Tanger Med. Ook Simon Smits, Nederlandse directeur-generaal Buitenlandse Economische Betrekkingen, zal aanwezig zijn tijdens een diner met minister Douiri.

Nederlandse handelsmissie in Marokko

Lees meer

Marokkaanse handelsmissie in Nederland

Van 12 tot 15 maart 2013 zal een Marokkaanse handelsdelegatie Nederland bezoeken. Naast het bezoeken van verschillende bedrijven zal de delegatie een bezoek brengen aan de...

Air Arabia verbindt Madrid met Tanger en Nador

De luchtvaartmaatschappij Air Arabia start vanaf 31 oktober twee nieuwe routes vanuit Madrid in Spanje, naar Tanger en Nador.

Nederland stuurt economische missie naar Marokko

Lilianne Ploumen, Nederlandse minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, zal op 2 en 3 februari Marokko bezoeken. Zij wordt vergezeld door een belangrijke...

Drie miljard dirham voor olie-exploratie in Marokko

Marokko heeft dit jaar 3 miljard dirham aan investeringen voorzien voor olie-exploratie. Dat vertelde Fouad Diouri, minister van Energie, Mijnen, Water en Milieu.

Simon Smits op bezoek in Marokko

Simon Smits, Nederlandse directeur-generaal Buitenlandse Economische Betrekkingen, zal van 1 tot 3 oktober, een officieel bezoek brengen aan Marokko.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team