29 mei 2012 - 19:26 - Economie
Zes maanden na de opening heeft Morocco Mall 7 miljoen bezoekers over de vloer gehad. Dagelijks komen er gemiddeld 58.000 mensen naar het winkelcentrum.
Het aantal bezoekers steeg in april met 50% ten opzichte van maart, en nog eens met 20% in mei. De Morocco Mall is dan ook één van de drie grootste winkelcentra in Afrika.
Deze cijfers overtreffen de verwachtingen van de groep Aksal, promotor van Morocco Mall, dewelke schat op een omzet van vier miljard dirham dit jaar, aldus Salwa Idrissi Akhannouch, CEO van Aksal.
Volgens haar zijn Marokkanen dol op luxe merken. De Franse "Galeries Lafayette" behoren tot de meest bezochte winkels met gemiddelde 800 dirham aankopen per klant. De middenklasse dat Morocco Mall bezoekt, doet dit eerder voor zijn restaurants en pretparken.
Het winkelcentrum van twee miljard dirham, werd in maart uitgekozen tot "beste shoppingcenter ter wereld" tijdens de MIPIM Awards in de Franse stad Cannes.
Britten verlaten Costa del Sol voor Marokko
Marokko introduceert mystery guests in hotels
Vrouw van Marokkaanse expat gearresteerd voor overspel in Nador
Lamine Yamal baalt: geen auto van FC Barcelona
Trouwen via TikTok: Marokkaanse fkih maken het mogelijk
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Forbes plaatst Marokkaanse banken tussen grootste ter wereld
Marokko’s auto-industrie groeit, Spanje onder druk
Belasting betalen in Marokko verandert
Emirati kroonprins richt holding op in Marokko
Marokkaanse dirham houdt stand
Blauwe energie: Spaans geld voor eerste offshore windpark Marokko
Marokko slaat alarm: Russisch gokapp plundert deviezen
Marokko verdrievoudigt paprika-export naar Spanje