Groene meteoriet uit Marokko tentoongesteld in Chicago
Het Field Museum of Natural History in Chicago heeft voor het eerst de ’groene meteoriet’ aan het publiek getoond. De rots werd ruim twee jaar geleden in het zuiden van Marokko...
16 februari 2016 - 11:15 - Cultuur
In het Marokkaanse Agadir is vrijdag een meteorietenmuseum ingehuldigd in het bijzijn van lokale en nationale verantwoordelijken.
In het universitair museum worden een honderdtal meteorieten tentoongesteld en documentaires uitgezonden. Het doel van het museum is het behoud van het geologisch erfgoed van Marokko, een van de rijkste landen ter wereld wat betreft meteorietvondsten.
Volgens de initiatiefnemers is het museum niet alleen gericht op astronomie liefhebbers maar doelt er ook op de toeristische en culturele aanbod van Agadir te verbeteren.
In Marokko worden regelmatig meteorieten gevonden. De laatste meteorietvondst dateert van 2011. ’Tissint’ komt waarschijnlijk van de planeet Mars en werd door nomaden ontdekt. De steen weegt tussen 7 en 10 kilogram.
Lees meer
Het Field Museum of Natural History in Chicago heeft voor het eerst de ’groene meteoriet’ aan het publiek getoond. De rots werd ruim twee jaar geleden in het zuiden van Marokko...
Een museum gewijd aan frisdrank Coca-Cola opent in de zomer zijn deuren in Agadir. Dat vertelde de communicatieverantwoordelijke van Coca-Cola Marokko aan Huffington Post.
De nieuwe Megarama bioscoop in Tanger gaat deze week open. De multiplexbioscoop kan tot 1500 mensen ontvangen.
In Fez wordt momenteel de opening van een museum van de Joods-Marokkaanse geschiedenis besproken. Dat bevestigt Mehdi Qotbi, voorzitter van de nationale stichting van musea FNL.
Het Kasbah museum in Tanger is na maanden renovatiewerken eindelijk terug open. Het « Kasbah Museum van de mediterrane culturen » heeft vrijdag zijn eerste bezoekers verwelkomd.