19 januari 2022 - 19:40 - Economie
Kledingmerk Mango is terug van weggeweest. Het Spaanse bedrijf, dat het koninkrijk in 2017 verliet, opende dinsdag opnieuw een winkel in Casablanca, in samenwerking met de Maltese groep Hudson, de partner van Nike in verschillende Afrikaanse landen.
De nieuwe Mango winkel is gevestigd in de Morocco Mall in Casablanca, het grootste winkelcentrum in Afrika. De winkel beslaat een oppervlakte van 600 vierkante meter en biedt dames-, heren- en kinderkleding aan. Daarnaast is er ook een online verkoopdienst, meldt Modaes.
Lees ook: Mango wil naar Marokko terugkeren
Het kledingmerk is aanwezig in 110 landen wereldwijd en in 13 Afrikaanse landen, waaronder Zuid-Afrika, Angola, Kenia, Egypte en Nigeria. Mango beschikt over een netwerk van een zestigtal verkooppunten op het Afrikaans continent. In 2020 behaalde Mango een totale omzet van 1,842 miljard euro, met een groei van 21% in de eerste helft van 2021.
Lees ook: Mango produceert steeds meer in Marokko
De Hudson Group, Mango’s nieuwe partner in Marokko, is één van de grootste distributeurs van modemerken op de Maltese, Marokkaanse en Algerijnse markt. Het bedrijf is gevestigd in Malta en heeft kantoren in Italië, Marokko, Algerije en Nigeria. Ze verzorgen de distributie van het merk Nike in 28 Afrikaanse landen, alsook andere merken zoals Intersport, Ted Baker, Converse, Timberland, Crocs, New Look, Kiabi en Alcott.
Benslimane vastgoedhotspot door WK-stadion
Casino Saâdi-zaak: politici opgepakt
Marokko: banenverlies door kunstmatige intelligentie?
Dodelijk verkeersongeluk nabij Al Hoceima
Marokko, paradijs voor gepensioneerden in Arabische wereld
Bende grafrovers, waaronder fqih, opgepakt in Tiznit
Marokko sluit megacontract met farmaceut uit Emiraten
Maersk pompt miljarden in Marokkaanse haven
Marokkaanse dirham daalt in waarde
Miljard dollar voor Marokkaanse zonnebrandstof
Marokko nieuwe hotspot voor Chinese batterijgigant
Marokko betaalt zich blauw aan koffie
Marokko controleert geldstromen van toeristen en zakenreizigers
Gouden tijden voor Marokkaanse franchisemarkt