Marokko telt 80.000 gevangenen
Nieuw record voor Marokko. Het aantal gevangenen bereikt 80.000 mensen dit jaar. Dat laat de baas van de gevangenisadministratie weten.
2 mei 2017 - 19:20 - Economie
Om tegen de overbevolking in sommige gevangenissen en de slechte leefomstandigheden in anderen te strijden heeft de Marokkaanse regering de bouw aangekondigd van een dertigtal nieuwe gevangenissen.
In totaal zullen 36 nieuwe gevangenissen tegen 2020 worden gebouwd. Dat vernam Assabah van regeringsbronnen. Volgens de krant heeft het regeringshoofd zijn akkoord gegeven voor het project en de verbetering van de levensomstandigheden van gedetineerden.
Een budget van 400 miljoen dirham werd aan het project toegekend. Een deel van het geld zal worden gebruikt voor de invoer van nieuwe sportieve en culturele activiteiten in gevangenissen. 50.000 gevangenen zullen toegang hebben tot deze activiteiten tegen slechts 13.000 op dag van vandaag. Ook de maaltijden in gevangenissen en de ruimte per gedetineerde zullen worden verbeterd.
Lees meer
Nieuw record voor Marokko. Het aantal gevangenen bereikt 80.000 mensen dit jaar. Dat laat de baas van de gevangenisadministratie weten.
In de afgelopen weken werden meerdere vergaderingen gehouden over de start van de bouwwerken van de nieuwe Mohammed VI Tanger Tech stad bij Tanger.
In het noorden van Marokko wordt al maanden tegen de autoriteiten geprotesteerd. Een van de eisen is een betere gezondheidssector. De regering heeft als gevolg besloten om...
In de regio van Tanger wordt in de komende jaren een nieuwe stad gebouwd voor een investering van 100 miljard dirham. Het project zal ruim 100.000 banen opleveren.
De Marokkaanse overheid heeft in de afgelopen weken tientallen nieuwe projecten in Al Hoceima aangekondigd in een poging om de sociale onrust in de regio te temperen. Het...