6 maart 2012 - 08:22 - Marokko
Het ministerie van Communicatie en de Islamitische Organisatie voor Onderwijs, Wetenschap en Cultuur (Isesco) gaan samen vechten tegen de "vooroordelen die het imago van de Islam bezoedelen". Zij lanceren samen een communicatiecampagne gericht op Europese uitgevers.
De campagne moet de "Islam uitleggen in zijn werkelijkheid, zijn voorschriften en principes", om haar imago te verbeteren bij de westerlingen.
Meerdere bijeenkomsten en workshops zijn hiervoor gepland met uitgevers, alsook interreligieuze en interculturele debatten tussen Marokkaanse en buitenlandse journalisten.
"Tijdschriften hebben het recht om te zeggen wat ze willen over de Islam, maar moeten haar niet-iconografische voorstelling respecteren", zegt het ministerie van Communicatie in een verklaring.
Verschillende Franse en Spaanse tijdschriften en kranten werden in de afgelopen maanden verboden in Marokko. Allen hadden de waarden van de Islam en/of de koning geschonden.
Marokkaanse gepensioneerden mogen maximaal drie maanden naar Marokko
Kopje koffie? Tot 90 dirham in Marokko...
Yassine zoekt stage: van 800 afwijzingen naar viraal succes
Ophef in Nador: gebakjes met glassplinters
Polisario antwoordt aan Koning Mohammed VI
Marokko breekt exportrecord voor asperges, België nr 1 klant
Kopje koffie? Tot 90 dirham in Marokko...
Ophef in Nador: gebakjes met glassplinters
Polisario antwoordt aan Koning Mohammed VI
Marokko en Portugal in gesprek over stroomkabel
Legale cannabis in Marokko "niet om coffeeshops te openen!"
Oplichter steelt luxe Mercedes met slimme truc in Tetouan
ToxicPanda-malware steelt bankgegevens in Marokko
Koning Mohammed VI stuurt 180 ton hulp naar Gaza