6 maart 2012 - 08:22 - Marokko
Het ministerie van Communicatie en de Islamitische Organisatie voor Onderwijs, Wetenschap en Cultuur (Isesco) gaan samen vechten tegen de "vooroordelen die het imago van de Islam bezoedelen". Zij lanceren samen een communicatiecampagne gericht op Europese uitgevers.
De campagne moet de "Islam uitleggen in zijn werkelijkheid, zijn voorschriften en principes", om haar imago te verbeteren bij de westerlingen.
Meerdere bijeenkomsten en workshops zijn hiervoor gepland met uitgevers, alsook interreligieuze en interculturele debatten tussen Marokkaanse en buitenlandse journalisten.
"Tijdschriften hebben het recht om te zeggen wat ze willen over de Islam, maar moeten haar niet-iconografische voorstelling respecteren", zegt het ministerie van Communicatie in een verklaring.
Verschillende Franse en Spaanse tijdschriften en kranten werden in de afgelopen maanden verboden in Marokko. Allen hadden de waarden van de Islam en/of de koning geschonden.
Prins Moulay Rachid op spoedtop in Qatar
Het verhaal van Marokkaanse Nada, die als 9-jarige door een sekte werd ontvoerd
Luxeleven Redouan wordt zijn ondergang in België
Marokko mikpunt van lastercampagne op TikTok?
Redouan Achergui krijgt 30 jaar cel voor moord op Yentl Heylen
Dieven in Marokko imiteren ’La Casa de papel’
Prins Moulay Rachid op spoedtop in Qatar
Marokko mikpunt van lastercampagne op TikTok?
Dieven in Marokko imiteren ’La Casa de papel’
Vrouw valt dood in casino Tanger, parket eist onderzoek
Marokko onderzoekt verdacht bedrag van 100 miljoen dirham
Hond veroorzaakt ongeval: gezin sleept Marokkaanse snelwegen voor de rechter
Marokkaanse koopt in Franse onderzeeërs
Debat in Marokko: Christenen willen gelijke rechten