9 mei 2020 - 18:00 - Marokko
UN-Women, VN-Entiteit voor Gendergelijkheid en de Empowerment van Vrouwen, heeft samen met televisiezender 2M een bewustmakingscampagne gelanceerd om mannen in Marokko aan te moedigen hun vrouwen meer te helpen tijdens de lockdown.
Het doel van de campagne "Hit Ana Rajel" is Marokkaanse mannen aan te moedigen om vaker mee te helpen in het huishouden tijdens en na de sanitaire crisis.
UN-Women zal via 2M een tiental voorlichtingsspots uitzenden waarin mannen worden "aangemoedigd om meer betrokken te zijn binnen het gezin door actief deel te nemen aan huishoudtaken en aan de opvoeding en zorg van de kinderen".
Deze bewustmakingscampagne streeft naar een echte mentaliteitsverandering en meer gendergelijkheid. De filmpjes duren ongeveer 1 minuut en geven het woord aan geëngageerde mannen en vaders uit verschillende sociale lagen, die spontaan over hun dagelijks leven spreken en Marokkanen aanmoedigen om meer verantwoordelijkheid te dragen binnen het huishouden en hun vrouwen te helpen".
Wie is de nieuwe vriendin van Lamine Yamal?
Marokkaanse vastgoedmagnaten verdacht van witwassen drugsgeld
Marokkaanse motorrijder komt om bij crash in Florida
Marokkaanse celebs ontduiken massaal belasting
Anas neergestoken op Palestina-demonstratie in Brussel: "Ik weet wie het was"
Veerboot naar Marokko ramt havenbarrière in Algeciras
Marokkaanse vastgoedmagnaten verdacht van witwassen drugsgeld
Hollywood-bankroof in Marokko, daders lopen nog
Tanger te duur voor vakantie
Bejaarde Marokkaanse op brute wijze vermoord in Frankrijk
Spanje onvoorbereid op druk van Marokko
Nasser Zefzafi in Al Hoceima met doodzieke vader
Vier Marokkaanse fysici in wereldtop
Marokko jaagt op ’master copy’ goederen