9 mei 2020 - 18:00 - Marokko
UN-Women, VN-Entiteit voor Gendergelijkheid en de Empowerment van Vrouwen, heeft samen met televisiezender 2M een bewustmakingscampagne gelanceerd om mannen in Marokko aan te moedigen hun vrouwen meer te helpen tijdens de lockdown.
Het doel van de campagne "Hit Ana Rajel" is Marokkaanse mannen aan te moedigen om vaker mee te helpen in het huishouden tijdens en na de sanitaire crisis.
UN-Women zal via 2M een tiental voorlichtingsspots uitzenden waarin mannen worden "aangemoedigd om meer betrokken te zijn binnen het gezin door actief deel te nemen aan huishoudtaken en aan de opvoeding en zorg van de kinderen".
Deze bewustmakingscampagne streeft naar een echte mentaliteitsverandering en meer gendergelijkheid. De filmpjes duren ongeveer 1 minuut en geven het woord aan geëngageerde mannen en vaders uit verschillende sociale lagen, die spontaan over hun dagelijks leven spreken en Marokkanen aanmoedigen om meer verantwoordelijkheid te dragen binnen het huishouden en hun vrouwen te helpen".
Italiaanse voetballegende geniet van onvergetelijke vakantie in Marokko
Belastingovereenkomst Marokko-OESO: regering stelt Marokkaanse diaspora gerust
Marokkaanse militaire macht: bedreiging voor Spanje?
West Ham stelt prijs Nayef Aguerd vast, interesse uit Saoedi-Arabië
Influencer Armani krijgt hulp van Nederland na blind date-schandaal in Marokko
Jamilla Baidou woedend: rijbewijs kwijt én mentaal ongeschikt verklaard
Marokkaanse militaire macht: bedreiging voor Spanje?
Marokko veilig om te bezoeken? Laatste reisadvies VK
Marokko wil 600.000 schapen importeren voor Eid ul-Adha
Nieuwe vliegtuigen voor Royal Air Maroc
Marokko in wereldtop goedkoopste familievakantiebestemmingen
Grotten van Hercules in Tanger bedreigd door bouwprojecten
Jonge vrouw vermoord na wilde avond in toeristencomplex Marrakech
Rotterdamse influencer Armani vast in Marokko na omstreden blind dating