19 maart 2015 - 13:24 - Cultuur
Ruim 56% Marokkanen kijken naar buitenlandse televisiezenders. Dat blijkt uit het laatste rapport van MarocMetrie die de kijkcijfers in Marokko meet.
Publieke zenders 2M, Al Aoula en Al Maghribia zijn samen goed voor 39,9% van de dagelijkse kijkcijfers. 2M heeft een marktaandeel van 29%, gevolgd door Al Aoula met 7,7% en Al Maghribia met 3,2%.
Marokkanen kijken gemiddeld 3 uur en 17 minuten per dag televisie. Uit het rapport blijkt ook dat Marokkanen vooral ’s nachts televisie kijken.
Op Al Aoula volgen kijkers vooral net nieuwsbericht in het Arabisch, de serie "Wladi" (Mijn kinderen) en de film: R+4.
Op 2M heeft de Turkse soap Samhini het meeste succes. Nieuwe realityshow Jazirat Al Kanz en de Rachid Show volgen op de tweede en derde plaats.
Hakim Ziyech traint in Amsterdam, terugkeer naar Eredivisie?
Belangrijke promotie voor Kroonprins Moulay Hassan
Man wil scheiden, Marokkaanse biedt groot bedrag om hem te houden
Onfrisse praktijken in restaurants Tanger
Ryanair cancelt vluchten naar Marokko
Algerije voert algemene mobilisatie in: Marokko doelwit?
Nasrdin Dchar aan Koning Willem-Alexander: "Medeplichtig aan genocide Gaza"
El Rogui, de man die de Marokkaanse troon wilde en werd verslonden door leeuwen
Ruim 190 klachten tegen rapper ElGrandeToto afgewezen
Narjiss El Hallak kondigt scheiding aan via Instagram
Hakimi en Mbappé met Bad Bunny in Puerto Rico (video)
Groot zomerfestival van start in Al Hoceima
Hollywood-giganten kiezen Marokko: Zendaya en Matt Damon in Dakhla
Latifa Raafat verrast rechtbank met ongevraagde getuigenis