19 maart 2015 - 13:24 - Cultuur
Ruim 56% Marokkanen kijken naar buitenlandse televisiezenders. Dat blijkt uit het laatste rapport van MarocMetrie die de kijkcijfers in Marokko meet.
Publieke zenders 2M, Al Aoula en Al Maghribia zijn samen goed voor 39,9% van de dagelijkse kijkcijfers. 2M heeft een marktaandeel van 29%, gevolgd door Al Aoula met 7,7% en Al Maghribia met 3,2%.
Marokkanen kijken gemiddeld 3 uur en 17 minuten per dag televisie. Uit het rapport blijkt ook dat Marokkanen vooral ’s nachts televisie kijken.
Op Al Aoula volgen kijkers vooral net nieuwsbericht in het Arabisch, de serie "Wladi" (Mijn kinderen) en de film: R+4.
Op 2M heeft de Turkse soap Samhini het meeste succes. Nieuwe realityshow Jazirat Al Kanz en de Rachid Show volgen op de tweede en derde plaats.
Grotten van Hercules in Tanger bedreigd door bouwprojecten
Marokkaanse influencer in Algerije gearresteerd
Jonge vrouw vermoord na wilde avond in toeristencomplex Marrakech
Rotterdamse influencer Armani vast in Marokko na omstreden blind dating
Marokkanen verwerpen influencers
Ezel verminkt in Marokko, beul vervolgd
Zangeres Karima Gouit op luchthaven Marrakech gearresteerd?
Actrice Sanaa Akroud keert definitief terug naar Marokko
Amsterdam eert ’Marokkaanse Van Gogh’ met brug
Influencer veroorzaakt schandaal op vlucht Royal Air Maroc
Eerste beelden Gladiator 2, deels opgenomen in Marokko (video)
Saad Lamjarred: concert in Egypte zorgt voor ophef
Medi 1 TV reageert op belediging Koning Mohammed VI
Britse rapper Professor Green en Karima Adebibe uiteen