19 maart 2015 - 13:24 - Cultuur
Ruim 56% Marokkanen kijken naar buitenlandse televisiezenders. Dat blijkt uit het laatste rapport van MarocMetrie die de kijkcijfers in Marokko meet.
Publieke zenders 2M, Al Aoula en Al Maghribia zijn samen goed voor 39,9% van de dagelijkse kijkcijfers. 2M heeft een marktaandeel van 29%, gevolgd door Al Aoula met 7,7% en Al Maghribia met 3,2%.
Marokkanen kijken gemiddeld 3 uur en 17 minuten per dag televisie. Uit het rapport blijkt ook dat Marokkanen vooral ’s nachts televisie kijken.
Op Al Aoula volgen kijkers vooral net nieuwsbericht in het Arabisch, de serie "Wladi" (Mijn kinderen) en de film: R+4.
Op 2M heeft de Turkse soap Samhini het meeste succes. Nieuwe realityshow Jazirat Al Kanz en de Rachid Show volgen op de tweede en derde plaats.
Racisme in België live op televisie onthuld
Ongelooflijke comeback: Marokko Afrikaans kampioen zaalvoetbal!
Nieuwe baan voor Tarik Sektioui
Anti-Amazigh racisme teistert Marokkaanse voetbal
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Hitmachine Saad Lamjarred levert weer: "Zwina Bzzaf"
Hollywoodster Olivia Rodrigo ontdekt de parel van Marokko (foto’s)
Zoon Naïma Samih razend!
Rechtbank straft Marokkaanse rapper ElGrandeToto
Soundos El Ahmadi nieuw jurylid Holland’s got talent
Georgina Rodríguez verrast met Arabische tatoeage (foto)
Algerijnse zanger Reda Taliani op borgtocht vrij in Marrakech
Algerijnse zanger Reda Taliani gearresteerd in Marokko