19 maart 2015 - 13:24 - Cultuur
Ruim 56% Marokkanen kijken naar buitenlandse televisiezenders. Dat blijkt uit het laatste rapport van MarocMetrie die de kijkcijfers in Marokko meet.
Publieke zenders 2M, Al Aoula en Al Maghribia zijn samen goed voor 39,9% van de dagelijkse kijkcijfers. 2M heeft een marktaandeel van 29%, gevolgd door Al Aoula met 7,7% en Al Maghribia met 3,2%.
Marokkanen kijken gemiddeld 3 uur en 17 minuten per dag televisie. Uit het rapport blijkt ook dat Marokkanen vooral ’s nachts televisie kijken.
Op Al Aoula volgen kijkers vooral net nieuwsbericht in het Arabisch, de serie "Wladi" (Mijn kinderen) en de film: R+4.
Op 2M heeft de Turkse soap Samhini het meeste succes. Nieuwe realityshow Jazirat Al Kanz en de Rachid Show volgen op de tweede en derde plaats.
Luchthaven Tetouan wordt fors groter
Vrouw rapper Gims verlaat man én Marrakech
Noord-Marokko worstelt met bedelende kinderen
Royal Air Maroc wil luxe voor iedereen
Eeuwen na Al-Andalus keert Arabisch terug in Spanje
Britten verlaten Costa del Sol voor Marokko
Vrouw rapper Gims verlaat man én Marrakech
Sean Paul kiest Marokko voor nieuwe videoclip (video)
French Montana en Swae Lee openen FIFA WK clubs
Uitstel voor Saad Lamjarred na chantage
Geheimen van Marokko: de gouden draden van het brokaat
Saad Lamjarred vecht deze week celstraf voor verkrachting aan
Chinese tv-hit kookt in Tanger
"Holy sh!t"-actrice Nora Dari in tranen op set