Baby levend in mortuarium gelegd in Marokko
Een pasgeboren baby werd levend in een koellade gelegd van het mortuarium van het Sidi Mohammed Ben Abdallah ziekenhuis in Essaouira.
15 november 2014 - 13:59 - Marokko
De rechtbank in El Jadida heeft dinsdag een 40-jarige Marokkaanse vrouw ter dood veroordeeld omdat ze haar gewelddadige man levend verbrand heeft. De vrouw werd schuldig bevonden aan moord met voorbedachte rade.
De veroordeelde had in 2010 in Sidi Bennour haar man levend verbrand. Zij had meerdere malen aangifte gedaan van huiselijk geweld maar had nooit hulp gekregen en besloot zichzelf recht te doen.
Ze kocht een gasfles en wachtte tot haar man ’s avonds zoals gebruikelijk dronken naar huis zou keren. Ze besproeide hem met benzine en stak hem in brand. De gasfles liet ze in de kamer staan.
Aan de politie vertelde ze dat haar man had geprobeerd om koffie te maken, maar de gasfles niet op de juiste manier had gebruikt. Haar verhaal overtuigde niet volgens Aujourd’hui le Maroc.
De vrouw, 28 jaar jonger dan haar man, werd dus ter dood veroordeeld. Het vonnis zal waarschijnlijk niet worden uitgevoerd. Marokko voert de doodstraf al ruim 20 jaar niet meer uit.
Lees meer
Een pasgeboren baby werd levend in een koellade gelegd van het mortuarium van het Sidi Mohammed Ben Abdallah ziekenhuis in Essaouira.
In het Marokkaanse Zagora is een huwelijksaanvraag flink uit de hand gelopen. Een man die een alleenstaande moeder ten huwelijk kwam vragen voor zijn neef, werd levend verbrand...
In Berrechid is er enige opschudding ontstaan nadat een 23-jarige man zijn zusje dood heeft gemarteld omdat hij haar had zien praten met een buurjongen.
Mannen zouden er best twee keer over nadenken alvorens sommige vrouwen af te wijzen. De gevolgen kunnen dramatisch zijn zoals in Marrakech, waar een vrouw heeft geprobeerd haar...
Een jonge vrouw is afgelopen woensdag in de Marokkaanse stad Temara door een onbekende man in brand gestoken. De dader vluchtte voor de komst van de hulpdiensten.