4 oktober 2014 - 23:05 - Wereld
Een Japanse zakenvrouw heeft na een reis in Marokko en haar ontmoeting met Marokkaanse mama’s, een succesvolle frisdrank met oranjebloesemwater op de markt gebracht.
Kumiko Zushi, verantwoordelijke voor de productontwikkeling bij het Japans bedrijf Kirin Beverage Co, heeft voor de nieuwe frisdrank met oranjebloesemwater, eveneens inspiratie gezocht in de Marokkaanse keuken.
Tijdens twee reizen naar Marokko bezocht ze tal van soeks en maakte ze kennis met meerdere Marokkaanse gezinnen. Ze ontdekte dat Marokkaanse moeders genoten van de geur van oranjebloesemwater in hun dagelijks leven. Oranjebloesemwater wordt in Marokko namelijk niet alleen in de keuken gebruikt, maar ook bijvoorbeeld om bezoekers te besprenkelen als teken van gastvrijheid.
Het drankje ’Sparkling Water’ wordt met oranjebloesem en citroen gemaakt door middel van destillatie. Volgens Japan Times werden in de eerste commercialisatiemaand ruim 7,2 miljoen flessen van het bruisend water zonder suiker verkocht.
Sekstoerisme in Marrakech: AMDH woedend
Marokkaanse militaire uitgaven dalen, Algerijnse uitgaven versnellen
Algerijnse bondscoach Tanzania vecht schorsing na kritiek op Marokko aan
Meisje bijna ontvoerd in Beni Mellal
Dounia Boutazout presenteert nieuw seizoen Lalla Laaroussa
Marokko: nieuwe trends in vastgoedmarkt
Franse minister: "Zonder de Marokkaanse politie zou Frankrijk meer gevaar lopen"
Leider Mocro Maffia op de vlucht, koninklijke familie Nederland bezorgd
België stuurt een inlichtingenofficier naar Marokko
Spanje zet AI-drones in om grens met Marokko te controleren
Marokkaanse influencer slachtoffer racistische aanval in Parijs
Tunesië organiseert Maghreb-top zonder Marokko
Marokkaanse consul in Den Bosch overleden
Bezorgdheid in Spanje na onverwachte landing officiële Marokkaanse helikopter