4 oktober 2014 - 23:05 - Wereld
Een Japanse zakenvrouw heeft na een reis in Marokko en haar ontmoeting met Marokkaanse mama’s, een succesvolle frisdrank met oranjebloesemwater op de markt gebracht.
Kumiko Zushi, verantwoordelijke voor de productontwikkeling bij het Japans bedrijf Kirin Beverage Co, heeft voor de nieuwe frisdrank met oranjebloesemwater, eveneens inspiratie gezocht in de Marokkaanse keuken.
Tijdens twee reizen naar Marokko bezocht ze tal van soeks en maakte ze kennis met meerdere Marokkaanse gezinnen. Ze ontdekte dat Marokkaanse moeders genoten van de geur van oranjebloesemwater in hun dagelijks leven. Oranjebloesemwater wordt in Marokko namelijk niet alleen in de keuken gebruikt, maar ook bijvoorbeeld om bezoekers te besprenkelen als teken van gastvrijheid.
Het drankje ’Sparkling Water’ wordt met oranjebloesem en citroen gemaakt door middel van destillatie. Volgens Japan Times werden in de eerste commercialisatiemaand ruim 7,2 miljoen flessen van het bruisend water zonder suiker verkocht.
Luchthaven Tetouan wordt fors groter
Vrouw rapper Gims verlaat man én Marrakech
Noord-Marokko worstelt met bedelende kinderen
Royal Air Maroc wil luxe voor iedereen
Eeuwen na Al-Andalus keert Arabisch terug in Spanje
Britten verlaten Costa del Sol voor Marokko
Eeuwen na Al-Andalus keert Arabisch terug in Spanje
Marokkaans Ayoub bakt beste pizza ter wereld
Brusselse agent veroordeeld voor lekken in moordzaak Soufiane Benali
Spanje vreest verlies Sebta en Melilla
Marokkaanse Sahara: nu ook Rusland?
Miss Univers en Marokkaanse verloofde: afrekening op Instagram
Algerije beschuldigt Marokko van "stelen" couscous
Meer dan derde Belg heeft buitenlandse roots