22 februari 2014 - 18:24 - Economie
Het Marokkaans bier ’Casablanca’ krijgt in 2014 een volledig nieuw look en het nieuwe motto: "Betreedt de legende".
Met deze identiteitsverandering wil bierbrouwerij "Brasseries du Maroc" de bier moderniseren, om zowel in Marokko als in het buitenland een rijker cliënteel aan te trekken.
Casablanca-bier werd in 1996 op de markt gebracht. Het wordt in Tit Mellil vervaardigd en is in ruim 2000 verkooppunten beschikbaar in Marokko.
Het 100% Marokkaans bier wordt ook geëxporteerd naar de Verenigde Staten (37% van de productie), Frankrijk, Spanje, België, Groot-Brittannië en Italië.
Marokkanen verbruiken jaarlijks 400 miljoen flessen bier met als populairste merken Flag, Stork en Heineken.
Casablanca worstelt met miljoenenschuld aan busbedrijf
Mysterieuze dood jonge vrouw op landgoed Marokkaanse miljardair
Drama in Tanger: vrouw probeert baby in ravijn te gooien
Hittegolf na hittegolf in Marokko: dit is waarom
Online nepnieuws bedreigt toerisme Noord-Marokko
Ouezzane in het donker door stroomdiefstal
Olijfolie in Marokko op recordprijs 150 dirham?
Auto-industrie: Marokko stoot Zuid-Afrika van troon
Marokkaanse judowereld in shock na ongeval kampioen
Marokko investeert miljarden in spoorwegen
Air Arabia breidt uit met nieuwe vluchten vanuit Tanger en Tetouan
Marokkaanse visserijsector krimpt, Al Hoceima vormt uitzondering
Marokko kreunt onder prijsstijgingen, Al Hoceima koploper
Marokko nieuwe speeltuin voor Chinese auto-industrie