Zoeken

Marokkaans bier ’Casablanca’ krijgt nieuwe look

22 februari 2014 - 18:24 - Economie

©

Het Marokkaans bier ’Casablanca’ krijgt in 2014 een volledig nieuw look en het nieuwe motto: "Betreedt de legende".

Met deze identiteitsverandering wil bierbrouwerij "Brasseries du Maroc" de bier moderniseren, om zowel in Marokko als in het buitenland een rijker cliënteel aan te trekken.

Casablanca-bier werd in 1996 op de markt gebracht. Het wordt in Tit Mellil vervaardigd en is in ruim 2000 verkooppunten beschikbaar in Marokko.

Het 100% Marokkaans bier wordt ook geëxporteerd naar de Verenigde Staten (37% van de productie), Frankrijk, Spanje, België, Groot-Brittannië en Italië.

Marokkanen verbruiken jaarlijks 400 miljoen flessen bier met als populairste merken Flag, Stork en Heineken.

Bladna.nl