22 februari 2014 - 18:24 - Economie
Het Marokkaans bier ’Casablanca’ krijgt in 2014 een volledig nieuw look en het nieuwe motto: "Betreedt de legende".
Met deze identiteitsverandering wil bierbrouwerij "Brasseries du Maroc" de bier moderniseren, om zowel in Marokko als in het buitenland een rijker cliënteel aan te trekken.
Casablanca-bier werd in 1996 op de markt gebracht. Het wordt in Tit Mellil vervaardigd en is in ruim 2000 verkooppunten beschikbaar in Marokko.
Het 100% Marokkaans bier wordt ook geëxporteerd naar de Verenigde Staten (37% van de productie), Frankrijk, Spanje, België, Groot-Brittannië en Italië.
Marokkanen verbruiken jaarlijks 400 miljoen flessen bier met als populairste merken Flag, Stork en Heineken.
Marokko schrapt douanerechten op Turkse importen
Hakim Ziyech weigert miljoenenvoorstellen uit Golf
Marokkaanse en Nederlandse vrouwen sterven door explosie in Spaanse bar
Tetouan sluit vieze fastfoodzaken
Weer vrouw aangerand op straat in Tanger: publieke woede groeit
Vijgcactus in Marokko is onbetaalbare luxe geworden
Marokko schrapt douanerechten op Turkse importen
Marokkaanse auto-industrie onder druk: export daalt
Marokko bereidt grote economische hervorming voor
Turkije wil LNG-terminal leveren voor Nador West Med
Marokko en Oekraïne sluiten deal in Istanbul
Marokko en Turkije sluiten cruciale overeenkomsten
Chinese export domineert handel met Marokko
Marokkaanse belastingdienst boekt flinke winst