6 april 2011 - 16:02 - Economie
De Zweedse Hennes & Mauritz (H&M), zou besloten hebben in de kader van haar ontwikkelingsstrategie haar netwerk in het buitenland te vergroten. De modeketen denkt eraan zich dit jaar in Marokko te vestigen.
De Zweedse modeketen, die de prijzen van haar producten heeft behouden in 2010 ondanks de stijgende wereldprijzen van katoen, prijzen die haar reputatie maken sinds 1947, heeft haar winst zien dalen van 30% het eerste kwartaal van 2011.
De groep bezit op dag van vandaag een wereldwijde netwerk van 2206 winkels en 59.440 medewerkers. H&M plant 250 nieuwe winkels te openen waarvan de meesten in China, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten zullen worden gevestigd.
Racisme in België live op televisie onthuld
Ongelooflijke comeback: Marokko Afrikaans kampioen zaalvoetbal!
Nieuwe baan voor Tarik Sektioui
Anti-Amazigh racisme teistert Marokkaanse voetbal
Marokko bouwt gigantische scheepswerf om Spanje (en Europa) uit te dagen
Veel vluchten naar Marokko geannuleerd
Oneerlijke Concurrentie? Europa klaagt over Marokkaanse avocado-import
Marokko pompt honderden miljarden in transformatie
Doorbraak in Marokkaans gasproject in Tendrara
Grote Zwitserse groep vestigt zich in Marokko
Marokko zoekt LNG-terminal voor Nador West Med
Export watermeloenen naar EU, Marokko verliest
Woede in Casablanca om peperdure waterrekening
Sluiting B.Laban-winkels in Egypte door schadelijke bacterie: volgt Marokko?