Gratis Wifi in Marokkaanse luchthavens
Luchthavenbeheerder ONDA heeft in een verklaring de lancering van gratis wifi in Marokkaanse luchthavens aangekondigd.
6 juli 2015 - 22:50 - Marokko
In Marokko wordt het in de komende maanden mogelijk om boetes voor verkeersovertredingen ter plekke met een bankpas te betalen.
Het systeem werd reeds succesvol getest in een aantal steden en zal geleidelijk aan over heel het land worden uitgebreid.
De overheid ondervindt enkele moeilijkheden om alle veiligheidsdiensten van het nodig materieel en opleidingen te voorzien waardoor de toepassing van de maatregel meerdere maanden in beslag zal nemen.
Dit nieuw systeem doelt erop de corruptie te bestrijden bij de politie en gendarmerie. Overtreders die ter plekke met een bankkaart betalen krijgen bovendien een korting dat kan oplopen tot 45 procent van het bedrag van de boete.
Lees meer
Luchthavenbeheerder ONDA heeft in een verklaring de lancering van gratis wifi in Marokkaanse luchthavens aangekondigd.
Het Marokkaans parlement heeft een wetsvoorstel goedgekeurd over huispersoneel. De nieuwe tekst voorziet boetes tot 30.000 dirham en drie maanden gevangenisstraf voor werkgevers...
Minister Mustapha Ramid van Justitie heeft een nieuw Wetboek van Strafrecht voorgesteld. De tekst zal voorstanders van seksuele vrijheid in Marokko niet overtuigen. Hier is wat...
Medewerkers van ambassades en consulaten van Marokko zullen binnenkort worden aangeworven onder de tweede en derde generatie Marokkanen in het buitenland.
Het Marokkaans Parlement heeft een nieuwe verkeerswetgeving gestemd waarin sommige boetes tot 50 procent goedkoper worden.