Zoeken

Algerijns leger verhoogt bewaking grens met Marokko

5 november 2015 - 16:30 - Wereld

Geschreven door Laila A.

Het Algerijns leger is volop bezig met de oprichting van nieuwe grensposten langs de grenzen met Marokko. Ook worden speciale legereenheden ingezet om het grensgebied beter te bewaken.

Volgens Al Massae gaat Algerije in totaal 22 nieuwe grensposten oprichten met als doel het terrorisme beter te bestrijden. Langs de grenzen worden momenteel ook helikopterlandingsplaatsen aangelegd.

Algerije treft al maanden nieuwe maatregelen om de veiligheid langs de grenzen met Marokko te verscherpen. Het land had onlangs langs de hele grens met het koninkrijk een sleuf van 5-7 meter diep gegraven. De sleuf wordt momenteel verder uitgegraven en zal op termijn 11 meter diep zijn.

Lees meer

Marokkaan bij grens door Algerijns leger doodgeschoten

Algerijnse soldaten hebben een Marokkaanse jongeman doodgeschoten bij de grens nabij het dorpje Abbou Lakhal in de regio van Figuig.

Marokkaan neergeschoten door Algerijns leger

Algerijnse soldaten hebben een Marokkaanse man neergeschoten die de grens tussen Marokko en Algerije in de regio van Bni Drar was overgestoken. Het slachtoffer zou niet met...

Algerije gaat grenzen met Marokko met drones bewaken

Om de grenzen met Marokko te beveiligen en de smokkel van drugs en goederen te remmen wil Algerije drones gaan gebruiken.

Ook Marokko bereidt zich voor op oorlog in Sahara

Net zoals het Polisario bereidt Marokko zich voor op een gewapend conflict in de Sahara en aan de grenzen met Algerije. Oorzaak daarvan zijn de recente spanningen tussen het...

Algerije zet drones in langs grens met Marokko

Algerije gaat in de komende weken een zestigtal onbemande vliegtuigen inzetten om de grenzen met Marokko te controleren. De drones werden in Rusland gekocht voor 60 miljoen dollar.

Bladna.nl

Bladna.nl - 2026 - Contact - Over Bladna.nl - Privacybeleid - Ons team