4 oktober 2014 - 23:05 - Wereld
Een Japanse zakenvrouw heeft na een reis in Marokko en haar ontmoeting met Marokkaanse mama’s, een succesvolle frisdrank met oranjebloesemwater op de markt gebracht.
Kumiko Zushi, verantwoordelijke voor de productontwikkeling bij het Japans bedrijf Kirin Beverage Co, heeft voor de nieuwe frisdrank met oranjebloesemwater, eveneens inspiratie gezocht in de Marokkaanse keuken.
Tijdens twee reizen naar Marokko bezocht ze tal van soeks en maakte ze kennis met meerdere Marokkaanse gezinnen. Ze ontdekte dat Marokkaanse moeders genoten van de geur van oranjebloesemwater in hun dagelijks leven. Oranjebloesemwater wordt in Marokko namelijk niet alleen in de keuken gebruikt, maar ook bijvoorbeeld om bezoekers te besprenkelen als teken van gastvrijheid.
Het drankje ’Sparkling Water’ wordt met oranjebloesem en citroen gemaakt door middel van destillatie. Volgens Japan Times werden in de eerste commercialisatiemaand ruim 7,2 miljoen flessen van het bruisend water zonder suiker verkocht.
Marokkanen ontvoerd en gemarteld door gewapende bendes in Thailand
Marokkanen pas vijfde: EU-burgers domineren migratie in België
Rijke Spaanse familie investeert in nieuwe Marokkaanse luchtvaartmaatschappij
Marokko-Algerije (U17): om hoe laat en op welke zender de wedstrijd live volgen?
Hoe IT-consultants in Marokko belasting ontduiken
Marokko: magistraat cel in voor corruptie
Marokkanen ontvoerd en gemarteld door gewapende bendes in Thailand
Ali redt leven van vader tijdens voetbalwedstrijd in België
Internationale jacht op Mocro Maffia-leider Karim Bouyakhrichan
Drugssmokkel Marokko-Spanje: "Messi van de Hasj" voor de rechter
Seksuele intimidatie: werknemer wint zaak tegen Marokkaanse consulaat Murcia
Spanje voert militaire oefeningen uit nabij Marokko
Marokko verwacht levering SeaGuardian drones
Kerk in Istanbul heropent als moskee