22 februari 2014 - 18:24 - Economie
Het Marokkaans bier ’Casablanca’ krijgt in 2014 een volledig nieuw look en het nieuwe motto: "Betreedt de legende".
Met deze identiteitsverandering wil bierbrouwerij "Brasseries du Maroc" de bier moderniseren, om zowel in Marokko als in het buitenland een rijker cliënteel aan te trekken.
Casablanca-bier werd in 1996 op de markt gebracht. Het wordt in Tit Mellil vervaardigd en is in ruim 2000 verkooppunten beschikbaar in Marokko.
Het 100% Marokkaans bier wordt ook geëxporteerd naar de Verenigde Staten (37% van de productie), Frankrijk, Spanje, België, Groot-Brittannië en Italië.
Marokkanen verbruiken jaarlijks 400 miljoen flessen bier met als populairste merken Flag, Stork en Heineken.
Schandaal in Sidi Kacem: sociale woningen omgebouwd tot 4-sterrenhotel
Marokko jaagt op Airbnb-inkomsten
Drama in Sefrou: man valt schoolmeisjes aan, één dode
Prinsen en sjeiks uit de Emiraten genieten van vakantie in Marokko
Algerije boycot Marokko opnieuw
Parkeerwachters in Tanger terroriseren bezoekers
Marokko jaagt op Airbnb-inkomsten
Europese Investeringsbank leent miljard euro aan Marokko
Dirham daalt ten opzichte van euro
Engie verlaat kolensector in Marokko
Marokko: stijging prijs gasfles, wanneer?
Marokko zet belangrijke stap in flexibilisering dirham
Luchtvaartindustrie: Marokko concurreert met Europese reuzen
Toerisme Marokko: zorgwekkende daling inkomsten